- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

تلاش برای آزادی زندانیان اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، عصر امروز پنجشنبه (26 اردیبهشت 98) در مراسمی که با عنوان «جشن گلریزان» ویژه آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و محکومان مالی، در نهاد نمایندگی رهبری در زاهدان برگزار شد، تلاش برای آزادی زندانیان را «اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه» توصیف کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم که با حضور سید اسدالله جولایی (مدیرعامل ستاد دیه کشور)، مسؤلین استانی و شماری از خیّرین استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، رسیدگی به نیازمندان را علامت سعادت و خوشبختی دانستند و گفتند: کسانی که به نیازمندان کمک می‌کنند انسان‌های سعاتمند، خوش‌نصیب وخوشبختی هستند که الله تعالی در وجود آنها حس دلسوزی و خیرخواهی را گذاشته است.
ایشان در ادامه افزودند: تمام انسان‌هایی که گرفتار و نیازمند شده باشند مانند مریض، فقیر، زندانی و… قابل ترحم هستند؛ حتی اگر این افراد مسلمان هم نباشند و منکر وجود خدا باشند باز هم قابل ترحم هستند.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: در حدیث آمده است که در امت‌های پیشین فردی که زیاد اهل عبادت هم نبود به‌خاطر آب‌دادن به یک سگ تشنه در بیابان مورد رحمت پروردگار قرار گرفت و وارد بهشت شد و یک زن پارسا و عبادتگزار به‌خاطر اینکه یک گربه را زندانی کرده بود و آن گربه از شدت گرسنگی و تشنگی مرده بود، خداوند آن زن را به جهنم برد.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: وقتی کمک به یک حیوان این‌قدر مهم است، کمک به انسان‌های نیازمند یقیناً مقام و ارزش بسیار بیشتری دارد، مخصوصاً کمک به افراد دلشکسته بسیار اجر و پاداش دارد.
امام‌جمعه زاهدان تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند را «کاری خداپسندانه و انسان‌دوستانه» دانستند و گفتند: کمک به زندانیان اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه و کار باارزشی است. لذا همه باید تلاش و مساعدت کنند تا افرادی که بر اثر غفلت و جهالت مرتکب اشتباهی شده‌اند و به زندان افتاده‌اند از زندان آزاد شوند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان از تمام خیّرینی که مبلغی را برای آزادی زندانیان صدقه کرده‌اند و همچنین از مسئولین قضایی به‌خاطر پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام داده‌‌اند تقدیر و تشکر کردند و همه را به «مدنظر قرار دادن رضایت پروردگار در تمام کارها» توصیه کردند.