- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

تمام ایرانی‌ها باید از حقوق مساوی برخوردار باشند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه یکشنبه 8 اردیبهشت 1398، در همایش دانش‌آموختگی خواهران فاضله و حافظان قرآن مدرسه دارالقرآن‌والسنة سیرکان بم‌پشت از توابع سراوان، با تأکید بر لزوم حفظ امنیت مرزها، خواستار به‌کارگیری شایستگان و توانمندان اقوام و مذاهب شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم با نکوهش اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی خاطرنشان کردند:‌ بدترین نوع اختلاف و تفرقه، اختلاف مذهبی و قومی است و نیز بدترین نوع جنگ، جنگ قومی و مذهبی است. مسلمانان باید وحدت و همدلی داشته باشند، زیرا ما امت واحده هستیم، لذا شایسته نیست که دچار اختلاف و تفرقه باشیم.
ایشان همچنین امنیت مرزها را «حیاتی» توصیف کردند و گفتند: امنیت مرزها برای ما مهم و حیاتی است. باید مرزهای کشور ما امن بشوند. ما کشور و امنیت مرزهای‌مان را دوست داریم. مردم سیستان و بلوچستان و بَم‌پشت ثابت کرده‌اند که مرزداران خوبی برای کشور عزیزمان هستند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه بر لزوم رفع تبعیض و برخورداری ملت ایران از حقوق مساوی تأکید کردند و گفتند: چیزی که ما خواستار آن هستیم، این است که تمام ایرانی‌ها باید از حقوق مساوی برخوردار باشند. نباید هیچ ایرانی تفاوتی از این مردم مرزبان داشته باشد، دستور قانون اساسی و دین اسلام همین است.
ایشان با بیان اینکه «در اسلام و قانون اساسی کشور ما شایستگی و توانمندی ملاک است» گفتند: تحصیل‌کردگان و شایستگان این منطقه، نباید هیچ فرقی با شایستگان سایر مناطق کشور داشته باشند. شایستگان شیعه و سنی باید کنار هم باشند. این چیزی است که ما خواهان آن هستیم.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند: توصیه ما به همه‌کسانی که از ما حرف‌شنوی دارند، این است که امنیت را حفظ کنند. همین‌طور به مسئولین امر، بزرگان نظام و مدیران ارشد کشوری و استانی توصیه می‌کنیم که میان ملت ایران تفاوت قائل نباشند، همه را به یک نگاه ببینند. عقل، عرف و قانون همین چیز را می‌گوید. ایران اسم کشوری است که تمام این اقوام و مذاهب را در خود جای داده است، پس ایران از این‌ها تشکیل شده و این‌ها همه ایرانی هستند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان تأکید کردند: ما کسانی را که میان ملت ایران تفاوت قائل هستند، خیرخواه ایران و جمهوری اسلامی نمی‌دانیم؛ خیرخواه ایران کسانی هستند که تفاوتی میان ملت قائل نیستند.