پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

رعایت حقوق آحاد جامعه علامت «اسلام کامل» است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، دیروز یکشنبه (18 فروردین 1398)، در همایش مشترک تجلیل از دانش‌آموختگان مدارس دینی «صدیقیه» و «دارالعلوم عزیزیه» کنارک، با اشاره به تاکید تعالیم اسلام و قانون اساسی کشور بر «یکسان‌نگری»، رعایت حقوق آحاد جامعه را نشانۀ «اسلام کامل» دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این همایش خاطرنشان کردند: ایران اسلامی را مجموعه‌ای از اقوام و مذاهب تشکیل می‌دهند و تمام این اقوام و مذاهب بر نظام و دولت حقوقی دارند، همان‌طور که نظام و دولت بر اقوام و مذاهب حق و حقوقی دارد.
ایشان در ادامه افزودند: دین اسلام به همه توصیه می‌کند که حقوق یکدیگر را رعایت کنید و بین مردم تفاوتی قایل نباشید. قرآن به مسلمانان توصیه می‌کند که قانون و مقررات کشورشان را رعایت کنند.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: دین اسلام و قانون اساسی بر «یکسان‌نگری» بین مردم تاکید دارند. رعایت حقوق همگان به‌معنای داخل‌شدن در «اسلام کامل» و عمل به آیۀ کریمۀ «أدخلوا في السلم کافة» است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان بر لزوم «پیگیری مطالبات قانونی» تاکید کردند و گفتند: نمایندگان مجلس و مسئولین شهرستانی و استانی و سایر طبقات جامعه باید حقوق قانونی مردم را مطالبه و پیگیری کنند.
مولانا عبدالحمید بر «حفظ وحدت و امنیت» نیز تاکید کردند و اظهار داشتند: وحدت و امنیت باید حفظ شود. توسعۀ منطقه در سایۀ امنیت امکان‌پذیر است. لذا پیگیری مطالبات نیز باید از راه‌های قانونی و امن انجام گیرد.

خروج از نسخه موبایل