- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دینی راسک:

مسئولین محلی صدای مردم را به مرکز استان و کشور برسانند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شامگاه امروز دوشنبه (27 اسفند 1397)، در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دینی مفتاح‌العلوم راسک، با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی مردم، از مسئولین محلی خواستند که در راستای حل این مشکلات و رساندن صدای مردم به مسئولین مرکز استان و کشور تلاش کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این همایش، اظهار داشتند: مردم در شرایط کنونی با فقر و بیکاری و مشکلات شدید اقتصادی مواجه هستند. توصیه بنده به مسئولین شهرستان راسک آن است که به مشکلات مردم رسیدگی کنند و صدای مردم را به مسئولین استانی و کشوری برسانند. باید از حقوق مردم با روش‌های قانونی دفاع شود تا مردم به خواسته‌های قانونی و مشروع‌شان برسند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: مسئولین محترم نظامی و انتظامی نیز به مأمورین توصیه کنند تا نهایت احتیاط را بکنند که خدای‌ناکرده انسان بی‌گناهی مورد هدف قرار نگیرد. کشتن انسان بی‌گناه علاوه بر اینکه از لحاظ شرعی و قانونی ممنوع است، دستاویزی برای سوءاستفادۀ دشمنان و بدخواهان نیز می‌شود.
مولانا عبدالحمید افزودند: متاسفانه در کشور ما افرادی در گذشته بوده‌اند و اکنون هم هستند که گاهی اوقات سخنانی را بر زبان می‌آورند که زمینۀ سوءاستفادۀ دشمنان را فراهم کرده و برای کشور مشکلاتی در پی داشته است. لذا ما نباید کاری بکنیم یا سخنی بر زبان بیاوریم که به کشور و ملت ما ضربه وارد شود.

به‌خاطر زندگی چند تمساح، استفادۀ مردم از زمین‌های حاصلخیز را ممنوع نکنیم

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان از اختصاص چندین هزار هکتار زمین برای زیست «تمساح» در یکی از مناطق بلوچستان انتقاد کردند و گفتند: نمی‌دانم با کدام عقل و منطق و ایدۀ کارشناسانه به‌خاطر چند تمساح استفاده از هزاران هکتار زمین برای مردم ممنوع قرار داده شده است. آیا ارزش زندگی مردم از ارزش چند تمساح کمتر است؟! برای زیست تمساح اختصاص چند هکتار کفایت می‌کند، نه‌اینکه یک رودخانۀ مهم و زمین‌های حاصلخیز را به این موجود اختصاص بدهیم و مردم را از این گنج گرانبها محروم کنیم.
ایشان افزودند: بعضی‌ها از آبادشدن زمین‌ها توسط مردم ناراحت و ناراض‌اند و حاضرند که آب این منطقه به پاکستان برود، اما مردم استفاده نکنند. متاسفانه هنوز موتورهای آب مناطق “تالاب” و “روتک” که از مراکز بزرگ آبی و حاصلخیز کشور محسوب می‌شوند، مجوز نگرفته‌اند. این بیانگر ضعف و ناتوانی مدیران است، مدیران باید از کشاورزان این منطقه حمایت کنند.
مولانا عبدالحمید از فرماندار شهرستان راسک خواستند که برای حل مشکلات و نیازمندی‌های کشاورزی مردم این منطقه تلاش کند.

مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان بر لزوم «حفظ وحدت» نیز تاکید کردند و گفتند: وحدت اقوام و مذاهب باید حفظ شود. بدترین اختلاف و درگیری، درگیری‌های قومی و مذهبی است. درگیری‌های مذهبی و جنگ‌های داخلی بدترین ضربه را به کشورها وارد می‌کنند، اوضاع سوریه و یمن و عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی بحران‌زده به‌خوبی بیانگر این موضوع است.