- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در مراسم تودیع و معارفۀ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

علمای شیعه و سنی باید مردمی باشند و بین شیعه و سنی تفاوتی قایل نباشند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم تودیع و معارفۀ نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان، بر لزوم مردمی بودن علمای شیعه و سنی و نگاه یکسان بین شیعه و سنی از سوی علمای این دو مذهب تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم که در مصلای قدس زاهدان برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مهمانان این مراسم به‌ویژه آیت‌الله محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) و حجت‌الاسلام احمد مروی (معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب) از خدمات 18سالۀ آیت‌الله سلیمانی تقدیر و تشکر کردند و برای حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام‌جمعه جدید زاهدان و نمایندۀ ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در سِمَت جدیدش آرزوی موفقیت کردند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه با استناد به آیۀ «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ»، بر لزوم «مردمی‌بودن» علما تاکید کردند و گفتند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم بر مسلمانان بسیار مهربان و نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم بسیار حریص بودند، زیرا تحمل مشکلات مردم بر ایشان سخت بود؛ علما نیز باید مردمی و در کنار مردم باشند در راستای حل مشکلات مختلف مردم و رسیدگی به خواسته‌های آنها تلاش کنند.
ایشان ادامه دادند: الحمدلله وحدت و امنیت در استان سیستان‌وبلوچستان برقرار است و وحدت در این استان بی‌نظیر و ضرب‌المثل است. علمای فرهیختۀ شیعه و اهل‌سنت در استان همچون مرحوم مولانا عبدالعزیز و مرحوم آیت‌الله کفعمی و علمای فرهیخته اهل‌سنت در این استان از قدیم‌الایام همواره با یکدیگر ارتباط و صمیمیت خوبی داشته‌اند و هیچ‌گاه تفاوتی بین شیعه و سنی قایل نبوده‌اند؛ اکنون نیز علما زمانی موفق می‌شوند که بر مسیر همان بزرگان حرکت کنند و همه را با یک نگاه ببینند و بین شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم تفاوتی قایل نباشند.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: ایجاد فاصله بین مردم و مردم، و مردم و علما از سیاست‌های دشمن است، علما باید با این سیاست مبارزه کنند و مردم را به همدیگر نزدیک کنند. امیدواریم حجت‌الاسلام محامی، امام‌جمعه جدید زاهدان بتواند در این زمینه موفق عمل کند، ایشان مطمئن باشند که علما و ائمه جمعه استان در این راستا با ایشان همکاری می‌کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، «مردمی‌بودن» را ازجمله ویژگی‌های آیت‌الله سلیمانی دانستند و گفتند: جناب آیت‌‌الله سلیمانی یکی از علمای مردمی و تاثیرگذار در سیستان‌وبلوچستان بود. امیدواریم ایشان بعد از این سمت، در مقام بالاتری گمارده شوند.