- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در همایش بین‌المللی توسعه چابهار:

امنیت و زمینۀ لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بندر چابهار فراهم است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، سه‌شنبه (7 اسفند 1397)، در همایش بین‌المللی توسعه چابهار، با بیان اینکه در بندر چابهار زمینه‌های لازم ازجمله «امنیت» برای سرمایه‌گذاری فراهم است، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بندر استراتژیک دعوت به‌عمل آوردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پس از خوشامدگویی به مهمانان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی این همایش، ابتدا با استناد به آیۀ «وَهُوَ الَّذِي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ مَوَاخِرَ فِيهِ وَلِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ» [نحل: 14] از دریا به‌عنوان یکی از نعمت‌های مهم پروردگار یاد کردند و گفتند: دریا یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار است. الله تعالی در دریا نعمت‌ها و فواید بسیار زیادی قرار داده است که انسان‌ها از آنها بهره می‌برند. الله تعالی دریا و دستاوردهای آن را «فضل» می‌نامد.
مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان بندر چابهار را «حلقۀ اتصال بین ملت‌ها» دانستند و گفتند: بندر چابهار حلقۀ اتصال بین ملت‌هاست که کشورهای منطقه و جهان می‌توانند صادرات و واردات خودشان را از طریق این بندر انجام دهند. بندر چابهار بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری و تجارت است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان بر لزوم «توجه به زیرساخت‌ها» در بندر چابهار تاکید کردند و گفتند: زیرساخت‌ها در بندر چابهار تا حدودی ساخته شده است، اما بعضی دیگر از زیرساخت‌های مهم مانند: جاده، راه‌آهن و فرودگاه هنوز نیاز به توجه بیشتر دارند تا ملت‌ها بیشتر بتوانند از این بندر استفاده کنند. لذا می‌طلبد که مسئولین امر با سرعت و اهتمام بیشتری برای تکمیل این زیرساخت‌های حیاتی تلاش کنند.
مولانا عبدالحمید خواستار «توجه به نیازهای مردم بومی» در روند توسعه بندر چابهار شدند و گفتند: علی‌رغم تمام امکانات و استعدادهایی که در بندر چابهار موجود است، اما متاسفانه مردم سیستان‌وبلوچستان و چابهار در محرومیت به‌سر می‌برند و با مشکلات بیکاری و بیسوادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، لذا می‌طلبد که مردم این منطقه و استان با این توسعه همراه و همگام باشند؛ بکارگیری نیروهای بومی به انسجام، امنیت و توسعۀ بیشتر و بهتر می‌انجامد.
مدیر دارالعلوم زاهدان سرمایه‌گذاران را نسبت به وجود «امنیت» در استان سیستان‌وبلوچستان اطمینان دادند و گفتند: امنیت یکی از مهمترین لازمه‌های توسعه است و الحمدلله در استان سیستان‌وبلوچستان و منطقۀ چابهار امنیت برقرار است. ارادۀ حاکمیت و مردم بر حفظ امنیت در این منطقه است.
ایشان خاطرنشان کردند: الحمدلله در استان سیستان‌وبلوچستان وحدت و انسجام نیز حاکم است و مردم این استان از اختلافات و تعصبات قومی و مذهبی عبور کرده‌اند.
مولانا عبدالحمید در ادامه تصریح کردند: ما از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم که در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند که به سود بسیار بالایی خواهند رسید. یقیناً کسانی که اکنون سرمایه‌گذاری کنند نسبت به بعدی‌ها از سود بیشتری بهره‌مند خواهند شد.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان از مسئولین امر به‌خاطر «توجه به بندر چابهار» تقدیر و تشکر کردند.