- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید درآیین گشایش «نمایشگاه دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب اسلامی»:

«تکیه به قدرت‌های مادی»، «گسترش ظلم و فساد» و «بی‌توجهی به قدرت پروردگار و خواسته‌های ملت» باعث سقوط رژیم گذشته شد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در آیین گشایش «نمایشگاه دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب اسلامی» که صبح امروز پنجشنبه (11 بهمن 1397) در زاهدان برگزار شد، «تکیه به قدرت‌های مادی»، «گسترش ظلم و فساد» و «بی‌توجهی به قدرت پروردگار و خواسته‌های مردم» را از مهمترین عوامل سقوط رژیم گذشته عنوان کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بود که صدایش در تمام دنیا پیچید.
ایشان در ادامه افزودند: این یک واقعیت است که دنیای مادی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ملت ایران بتواند در مقابل یک ارتش قدرتمند و کاملا مسلح که تمام قدرت‌ها از آن حمایت می‌کردند، به پیروزی برسد و پایه‌های چنین حکومتی را بلرزاند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: رژیم حاکم آن زمان تصور نمی‌کرد در مقابل خواستۀ ملت شکست بخورد، زیرا به اسباب و قدرت‌های ظاهری متکی بود و خودش را مسلط و قوی می‌دانست. شاه تصورش را هم نمی‌کرد که به این آسانی کشور را رها کند.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: رژیم گذشته فقط به حمایت قدرت‌های منطقه دلگرم بود، اما قدرت خدا را نمی‌دید و از قهر خدا و خشم ملت غافل بود. این رژیم به ظلم، بی‌عدالتی، گناه و فسادی که دولتمردان آن زمان به آن گرفتار بودند بی‌اعتنا بود و به نارضایتی‌هایی که این بی‌عدالتی‌ها برای مردم به‌وجود آورده بودند توجهی نداشت.
مولانا عبدالحمید افزودند: شاه از این موضوع غافل بود که اگر خداوند متعال توجه و حمایتش را از بنده‌ای بردارد، هیچ‌کدام از قدرت‌های شرق و غرب نمی‌توانند از او حمایت و نگهداری کنند. او غافل از این بود که عزت و ذلت و حکومت و تمام انقلاب‌ها در دست الله تعالی است و الله تعالی هرکسی را که بخواهد از کرسی قدرت به پایین کشیده و کسی را که بخواهد بر سر قدرت می‌آورد.
ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: شاه ملتش را ندید، به خواسته‌هایش توجه نکرد و قدر نعمت‌هایی را که الله تعالی در اختیارش گذاشته بود ندانست. لذا الله تعالی اقشار مختلف ملت را علیه این رژیم که الله را فراموش کرده و گرفتار تکبر و غفلت شده بود بلند کرد و آن را سرنگون کرد و ضعفاء و کسانی را هیچ قدرت مادی در اختیار نداشتند و به الله تعالی تکیه کرده بودند به قیادت امام راحل به پیروزی رساند.

 

راه حفاظت از نعمت «انقلاب» و «پیروزی»، عمل به دستورات الهی، اجرای عدالت و خدمت به مردم است
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان با اشاره به آیۀ «قَالُوا أُوذِينَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا قَالَ عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ» [اعراف: 129]، اظهار داشتند: وقتی قوم بنی‌اسرائیل نزد حضرت موسی علیه‌السلام از ظلم و جنایت فرعون شکایت کردند، حضرت موسی خطاب به آنان فرمود که امید است که الله تعالی دشمن شما را هلاک کرده و شما را در این سرزمین به حکومت برساند و آنگاه نگاه می‌کند که شما چگونه عمل می‌کنید.
ایشان تصریح کردند: الله تعالی که رژیم گذشته را ساقط کرده و ما را به پیروزی رساند اکنون به عملکرد ما نگاه می‌کند که ما وقتی از نعمت «پیروزی» برخوردار شدیم چگونه عمل می‌کنیم، زیرا نعمت «پیروزی» و «انقلاب» و سایر نعمت‌ها نوعی آزمایش و امتحان از جانب پروردگار هستند که عملکرد ما در مقابل این نعمت‌ها چگونه خواهد بود. الله تعالی به عملکرد ما می‌نگرد که چقدر در جهت رضایت الله و خواسته‌های مردم تلاش می‌کنیم.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان خاطرنشان ساختند: راه حفاظت از نعمت پیروزی، در سپاسگزاری از پروردگار، عمل به دستورات الهی، گسترش عدالت و خدمت به مردم است. تا زمانی‌که ما دستورات پروردگار را اجرا کنیم و مردم را ببینیم و به خواسته‌های آنان توجه کنیم الله تعالی نعمت پیروزی را برای ما مستدام می‌گرداند.