- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در نشست شورای ادای سیستان‌وبلوچستان:

حل مشکلات آبی و کشاورزی استان نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تر است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در نشست شورای اداری سیستان‌وبلوچستان که شامگاه شنبه (6 بهمن) در زاهدان برگزار شد، خواستار «برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تر» برای حل مشکلات آبی و کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان از سوی مسئولین شدند.
به گزارش واحد خبر دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این نشست هرگونه تلاش در راستای پیشرفت و آبادانی کشور را «خدمت به مردم» دانستند و گفتند: مردم زحمات و تلاش‌هایی که هر کدام از مسئولین انجام بدهند را می‌بینند. وقتی ما در راستای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش می‌کنیم این تلاش‌ها در واقع در جهت منافع مردم بوده و خدمت به مردم محسوب می‌شود که نصرت و یاری پروردگار را به همراه دارد.
ایشان ضمن تشکر از تلاش‌های موهبتی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، ادامه دادند: مسئولین به هر میزان که تلاش کنند منافع آن به نظام، کشور و مردم برمی‌گردد و همه از این تلاش‌ها سود می‌برند. همچنین اگر خدای‌ناکرده کم‌کاری صورت بگیرد همه اعم از نظام و ملت متضرر می‌شوند. لذا ادارت و مسئولین به هر اندازه در مجموعه‌های خودشان برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری داشته باشند، به همان اندازه رضایت مردم حاصل می‌شود و رضایت پروردگار در رضایت مردم است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آبی در استان تاکید کردند و خاطرنشان کردند: برای زمین‌های کشاورزی و مشکل آب در استان باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا مردم به شغل کشاورزی مشغول شوند.
ایشان «سیستم لوله‌کشی» را برای صرفه‌جویی و حل مشکل آب کشاورزی در استان پیشنهاد دادند و گفتند: ما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آب از چاه‌ تا زمین زراعی به‌وسیلۀ لوله منتقل شده و در زمین نیز به‌وسیلۀ لوله توزیع شود؛ این روش می‌تواند حداقل تا 70 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. آب سدهایی که در استان هستند نیز باید به همین شیوۀ لوله‌کشی مدیریت شوند. سیستم لوله‌کشی مانع فرورفتن آب در زمین و تبخیر آن می‌شود.
مدیر دارالعلوم زاهدان همچنین خواستار «برنامه‌ریزی بیشتر برای محصولات کشاورزی استان» شدند و خاطرنشان ساختند: درخواست ما آن است که در سال آینده برای محصولات کشاورزی مردم در استان سیستان‌وبلوچستان برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تری صورت گیرد تا محصولات ضایع نشوند و کشاورزان ضرر نکنند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان مسئولین را به «توکل»، «تقوا» و «پایبندی به دستورات شریعت و قوانین کشور» تاکید و توصیه کردند.