پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

تشکر مولانا عبدالحمید از رئیس ایالت پانتلند سومالی

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید طی نامه‌ای به حاج عبدالولی محمد علی غاس، رئیس ایالت “پانتلند” سومالی، از تلاش‌های وی و سایر کسانی که در آزادی 17 ملوان ایرانی از زندان سومالی نقش داشتند، تشکر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این نامه آزادی جمعی از برادران سومالیایی از زندان بندرعباس را نتیجۀ «نظر بلند مسئولان جمهوری اسلامی» و آزادی گروهی از صیادان بلوچ ایرانی از زندان بندر “بوساسو” را نتیجۀ «سعه‌صدر مسئولان سومالی» قلمداد کردند.
در بخشی از این نامه خطاب به رئیس ایالت پانتلند سومالی آمده است: «عنایت و احترام جنابعالی به درخواست مردم ما در خصوص عفو و آزادی ملوانان زندانی، بازتاب مثبتی در میان مردم و دلسوزان داشته است و تصویر خوبی از دولت ایالتی پانتلند در اذهان نقش بسته است.»
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان نقش خودشان در آزادی این ملوانان را «فضل الهی» دانسته و آورده‌اند: «این فضل الهی بود که ما را در امر رهایی این زندانیان واسطه و ذریعه قرار داد. دعای خیر این ملوانان و خانواده‌هایشان ان‌شاءالله دنیا و آخرت ما را آباد خواهد کرد.»

گفتنی‌ست 17 ملوان ایرانی اهل‌سنت بلوچ مهرماه 1396 به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سومالی، توسط دولت این کشور دستگیر و به 2 سال حبس و هر نفر 1500 دلار جریمه محکوم شده بودند. این ملوانان با پادرمیانی و سفارش شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید از گذراندن دوران حبس و پرداخت جریمه معاف و روز پنجشنبه 31 خرداد سال جاری به کشور بازگشتند.

خروج از نسخه موبایل