- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در همایش دانش‌آموختگی تعلیم‌القرآن پیشین:

دین برنامه کاملی است که انسان را به طهارت می‌رساند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شب گذشته (25 فروردین 1397)، در همایش تجلیل از خواهران فاضله و حافظان کلام‌الله مجید مدرسه تعلیم‌القرآن «پیشین»، از دین به‌عنوان یکی از نعمت‌های «بی‌نظیر» پروردگار یاد کردند و بر لزوم پایبندی به آن تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در آغاز سخنان‌شان در رابطه با هدف برگزاری جلسات دانش‌آموختگی خاطرنشان کردند: این جلسات برای آن برگزار می‌شوند که مردم پیام‌های الهی را دریافت کنند و به آن‌ها عمل کنند.
ایشان با گرامی‌داشت یادوخاطره مولانا عبدالله روانبد رحمه‌الله، اظهار داشتند: مولانا روانبد از نابغه‌ها و شخصیت‌های استان بود که خدمات بزرگی برای مردم انجام داد. روحش شاد.
ایشان در ادامه گفتند: رحمت و نظر لطف پروردگار بر انسان‌ها خصوصاً مسلمانان فوق‌العاده زیاد است، الله همه موجودات را برای انسان خلق کرده است و همه خواسته‌های روح و جسم او را برآورده کرده است.
مولانا عبدالحمید افزودند: یکی از نعمت‌های بی‌نظیر «دین» است، دین برنامه کاملی است که با آن انسان به طهارت می‌رسد. دین اسلام متشکل از بهترین اخلاق، عملکرد و معاشرات، احترام به همه انسانیت و زندگی مسالمت‌آمیز با مردم است.
ایشان بیان داشتند: شریعت اسلام در تمام شئون زندگی برای شما برنامه دارد. این دین، دین کامل و مکملی است، برنامه‌ای است که شما را به الله و جنت الفردوس می‌رساند. این دین حیات طیبه، زندگی راحت و مبارک نصیب انسان می‌کند.
مدیر دارالعلوم زاهدان با اشاره به مشکلات و ناهنجاری‌های جوامع غیر اسلامی تصریح کردند: انسان‌هایی که صاحبان پول و امکانات هستند هم زندگی راحتی ندارند، آن‌ها از لحاظ اخلاقی سقوط کرده‌اند و از لذت زندگی محروم‌اند.
ایشان افزودند: زندگی پرسکون از آن مسلمانان است. کامیابی، نیکنامی، سکون و آرامش با دین حاصل می‌شود و دین در تسلیم‌شدن خلاصه می‌شود.
مولانا عبدالحمید تأکید کردند: انبیا و صحابه نام نیک، خوش‌نامی و شهرت و مقام را از انقیاد در برابر پروردگار کسب کردند. اسلام غلام‌ها را آقا قرار داد، کنیزها را جایگاهی داد که شاه‌دخت‌ها ندارند و محبت‌شان تا امروز در دل مردم است و نامشان زنده است.
ایشان در ادامه گفتند: مسلمانان صدر اسلام دین را با چنگ و دندان گرفتند، خزانه‌های دنیا دست صحابه افتاد، روم و ایران به‌پای آن‌ها افتاد، الله از آن‌ها اعلان رضایت کرد، اعلان رضایت از آنجا حاصل شد که محبت دین را در دل آوردند و سینه سپر کردند و از دین حمایت کردند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تأکید کردند: برای دین مان اهمیت قائل باشیم، دین را نشر کنیم، فکر هدایت ملت‌ها را داشته باشیم. وقتی دین، ایمان صحیح و تقوا در زندگی بیاید برکات و باران نازل می‌شوند.
ایشان در ادامه با طرح این سؤال که «چرا باران قطع است؟» و «چرا دعاها قبول نمی‌شوند؟» علت آن را دوری از قرآن، سیره پیامبر و دین که امانت‌های خدا در دست ما هستند، بیان داشتند.
امام جمعه زاهدان افزودند: دین با آسانی به ما نرسیده است، صحابه برای دین زحمت کشیدند، مجاهده کردند، رنج‌ها و جنگ‌ها را تحمل کردند.
ایشان بی‌توجهی به دین را علت اصلی چالش‌ها و مشکلات مسلمانان عصر حاضر دانستند و گفتند: متأسفانه امروز سهمیه میراث زن کمتر پرداخت می‌شود، حق‌وحقوق فرزند، همسایه و والدین ادا نمی‌شود، امروز مسلمان نسبت به دین بیگانه است و کمتر برای آن جدوجهد می‌کند، چالش‌هایی که مسلمان امروز با آن مواجه است نتیجه غفلت، بی‌توجهی به دین و عملکرد ماست. باید در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم و توبه کنیم و اصلاح بیاوریم.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: الله تعالی آنانی را که از ته دل توبه می‌کنند و ظاهر و باطن خود را از هر نوع خرابی پاک می‌کنند، دوست دارد.
ایشان گفتند: الله تعالی به شما سیره پاک و آیاتی داده است که می‌توانید به‌وسیله آن پرواز کنید و به قرب الهی برسید. برای آن امروز تلاش کنید، فردا که کار از کار بگذرد، فایده‌ای ندارد. امروز باید بیدار باشیم که دشمن می‌خواهد دین را از بین ببرد.
ایشان در پایان توصیه کردند: مواظب باشید دین را در زندگی خود بیاورید، آن را نشر کنید، گناهان را ترک کنید، نمازها را برپا کنید، زکات را پرداخت کنید، جماعت‌های تبلیغ و مدارس را حمایت کنید، برای تحصیل فرزندانتان فکرمند باشید و برای نسل آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید.