- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید ضمن گلایه از مسئولین به‌دلیل عدم همکاری برای حضور مهمانان خارجی :

حضور مهمانان خارجی در همایش دانش‌آموختگی سبب وحدت و تقریب مسلمانان می‌شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان (24 فروردین 1397)، با اشاره به اثرات مثبت حضور مهمانان خارجی در همایش‌های دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان، از عدم همکاری مسئولین برای حضور مهمانان خارجی در بیست‌وهفتمین همایش «گلایه» کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید ابتدا از برگزاری بیست‌وهفتمین همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان ابراز خرسندی کردند و گفتند: خداوند را شاکریم که مراسم دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان با عافیت، امنیت و خیر برگزار شد. امیدواریم تاثیر این مراسم بزرگ جهانی باشد و هم برای جهان اسلام و هم برای کشور و استان مایۀ خیر و برکت قرار گیرد و سبب بیداری مسلمانان بشود.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان که مهمانانی از کشور لبنان نیز در این مراسم حضور داشتند، خاطرنشان کردند: امروز در مراسم نماز جمعه مهمانانی ویژه و شخصیت‌هایی فرهیخته حضور دارند؛ جناب شیخ بلال سعید شعبان (رئیس حرکت توحید لبنان)، شیخ عبدالله عبدالناصر جبری (رئیس حرکت امت در لبنان)، شیخ محمد خضر (امام و خطیب مسجد خلفای راشدین در طرابلس) و استاد عمر ایوبی (مدیر رسانه‌ای حرکت توحید لبنان) ازجمله مهمانانی هستند که قرار بود در همایش دانش‌آموختگی دیروز دارالعلوم زاهدان شرکت کنند.
مدیر دارالعلوم زاهدان از «عدم همکاری مسئولین» در زمینۀ حضور این مهمانان در همایش گلایه کردند و گفتند: ما از این بابت که مهمانان خارجی نتوانستند در همایش دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان شرکت کنند از مسئولین گلایه داریم و انتظار داشتیم در این زمینه همکاری می‌شد.
ایشان در ادامه به تاثیر حضور مهمانان خارجی در همایش‌ دانش‌آموختگی زاهدان اشاره کردند و افزودند: حضور مهمانان خارجی در این همایش علاوه بر وحدت امت اسلامی و تقریب مسلمانان، در سطح جهانی نیز تاثیرگذار خواهد بود، اما به‌هرحال باز هم خرسند و خوشحالیم که این مهمانان توانستند در مراسم نماز جمعه زاهدان شرکت کنند.