- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مولانا عبدالحمید خواستار رسیدگی به مشکلات مردم روستای «چادران» کنارک شدند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن اظهار تأسف از حادثۀ آتش‌سوزی اخیر در روستای «چادران»- از توابع شهرستان کنارک- از مسئولین خواستند به مشکلات و نیازمندی‌های مردم این روستا رسیدگی کنند.
به گزارش واحد خبر دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید شامگاه دوشنبه (20 فروردین 97) در همایش دانش‌آموختگی کنارک اظهار داشتند: بنده در بازدید از روستای «چادران»‌ شاهد حادثۀ دلخراشی بودم که منازل و چادرهای مردم این روستا به‌طور کامل در آتش سوخته بود.
امام‌جمعه زاهدان خواستار رسیدگی به مشکلات مردم این روستا شدند و گفتند: بنده سال گذشته نیز در صحبتی که با برخی مسئولین داشتم بر رسیدگی به مشکلات مردم روستای چادران تاکید کردم و گفتم که مردم این روستا مردم ضعیفی هستند که بیش از هر قشر دیگری نیازمند رسیدگی هستند، اما متاسفانه بعضی از مسئولین گوش شنوا ندارند و به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند.
ایشان در ادامه افزودند: همین اقشار ضعیف و مستمند بودند که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند. امام راحل وقتی وارد ایران شدند اعلام کردند که ما به مستضعفین رسیدگی می‌کنیم؛ کپرنشینان چابهار و کنارک جزو مستضعفین هستند که باید به آنها رسیدگی شود؛ این‌ها هم جزو ملت ایران هستند و از جایی دیگر نیامده‌اند.
ایشان خاطرنشان کردند: زمین‌های این منطقه جزو «منابع ملی» و متعلق به همین ملت هستند؛ باید در اختیار این مردم قرار گیرند تا برای خودشان منزل و سرپناه بسازند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: مسئولین نباید از خودشان تنگ‌نظری نشان دهند. استاندار، فرماندار و سایر مسئولین وظیفه دارند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند و اگر در این زمینه کوتاهی کنند در بارگاه الهی باید پاسخگو باشند.

 

تاکید بر حمایت از صیادان بومی
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان بر لزوم «حمایت از صیادان بومی» تاکید کردند و گفتند: مردم استان با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستند. صیادان بومی باید مورد حمایت قرار گیرند.
ایشان ادامه دادند: نباید به کشتی‌های ترال که تمام ماهی‌های کوچک و بزرگ را جمع‌آوری می‌کنند و به صیادان ضربه می‌زنند، اجازۀ صید ماهی داده شود. در این زمینه گزارش‌ها و شکایاتی وجود دارد که امید است مسئولین امر به این موضوعات رسیدگی کنند و برای اشتغال مردم برنامه‌ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.