- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مولانا عبدالحمید با شرکت‌کنندگان دوره «خلاصةالقرآن» مدینةالعلوم خاش دیدار کردند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز ۸ فروردین ۱۳۹۷، با شرکت‌کنندگان پانزدهمین دوه «خلاصةالقرآن» در مدرسه دینی مدینةالعلوم خاش دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این دیدار به اهمیت این دوره اشاره کردند و گفتند: این دوره از اهمیت بسیاری برخوردار است، اقشار مختلف جامعه با شرکت در این دوره‌ فشرده با بسیاری از آموزه‌ها و پیام‌های قرآن آشنا می‌شوند.
امام‌جمعه زاهدان «ایمان»، «نماز» و «زکات» را سه محور مهم پرهیزگاران دانستند و افزودند: وقتی در درس قرآن می‌نشینید، با ذهنی فارغ به پیام‌های کلام خداوند گوش دهید.
ایشان بابیان اینکه خداوند، حضرت رسول‌الله‌ صلی‌الله‌علیه‌وسلم را راهنمایی کرده تا قرآن را تشریح کند، افزودند: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم قرآن را با قول، عمل و سکوت خود تفسیر کرده است و «تلاوت» و «تعلیم» کتاب و حکمت از اهداف و مقاصد نبوت هستند.
مدیر دارالعلوم زاهدان اسناد حدیثی را از خصوصیت‌های امت حضرت رسول‌الله‌ صلی‌الله‌علیه‌وسلم برشمردند و افزودند: علما خیلی به حدیث خدمت کرده‌اند، آنها احادیث را غربال کرده‌ و احادیث صحیح را از ضعیف جدا نموده‌اند.
ایشان بابیان اینکه شریعت واقعی آن است که برگرفته از «قرآن» و «سنت» باشد، گفتند: عقیده و دین‌ را از قرآن تعلیم بگیرید.
مولانا عبدالحمید بابیان اینکه قرآن شما را از «فتنه‌ها»، «مکرهای دشمن» و «گمراهی» نجات می‌دهد، ادامه دادند: الله به ما این مأموریت را داده تا قرآن را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم و آن را منتشر کنیم.
ایشان خاطرنشان ساختند: تا زمانی که مردم آموزه‌های قرآن را در زندگی خود پیاده نکنند، ما نمی‌توانیم جامعه را به هدایت سوق دهیم.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: بهترین اماکن مساجد هستند، چراکه محل سجده و عبادتگاه پروردگار هستند. انسان‌ها در مساجد به آرامش و سکون می‌رسند.
ایشان در پایان شرکت‌کنندگان را بر پابندی به دین توصیه کردند و گفتند: همیشه به فکر «مرگ» باشید و برای آخرت آمادگی کنید. با پرهیزگاری زندگی کنید، تقوا بهترین حفاظ است. انسان متقی مقرب‌ترین انسان به خدا و حضرت رسول‌الله‌ صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. صداقت و امانت‌داری را رعایت کنید.
لازم به یادآوری است که دوره «خلاصه‌القرآن» مدرسه مدینه‌العلوم همه ساله در آغاز سال شمسی برگزار می‌شود و دانشجویان، معلمان، طلاب و مشتاقان قرآن اعم از برادر و خواهر از مناطق مختلف کشور در آن شرکت می‌کنند.