- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

انتقاد مولانا عبدالحمید از تبعیض در استان کرمان و عدم موافقت با سفرشان به «رمشک»

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید روز گذشته (۲۳ دی ۹۶)، در همایش دانش‌آموختگی روستای کتیج از توابع شهرستان فنوج، نسبت به ممانعت از سفرشان به دهستان سنی‌نشین «رمشک» در استان کرمان، انتقاد کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید مسئولین استان کرمان و سایر مسئولین را به پیروی از رهبر معظم انقلاب توصیه کردند و گفتند: پیام بنده به مسئولین استان کرمان و تمام کسانی که در کشور مسئولیتی دارند آن است که دوراندیشی و وسعت نظر رهبر معظم انقلاب و رئیس محترم جمهور را الگو قرار دهند.
ایشان ادامه دادند: رهبر معظم انقلاب نامه‌ای که به ایشان نوشته شده بود را به زیبایی پاسخ دادند که این بیانگر توجه ایشان به تمام اقوام و مذاهب است. رهبری در این نامه به اراکین نظام دستور دادند که بین اقوام و مذاهب تبعیض قائل نشوند و عدالت را اجرا کنند؛ دیدگاه رئیس‌جمهور محترم نیز همین است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: مسئولین از هر نهاد و ارگانی که باشند، نظام جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی می‌کنند، پس باید دیدشان وسیع باشد و از ظرفیت بالایی برخوردار باشند. این‌ها توهین نیستند، بلکه نصیحت و خیرخواهی هستند. بنده دلسوز مسئولین هستم و توصیه خیرخواهانه بنده به تمام آنها در هر نهاد یا اداره‌ای هستند آن است که ظرفیت‌ و تحمل‌شان را بالا ببرند تا بتوانند از نظام اسلامی نمایندگی کنند.
ایشان در ادامه افزودند: الان وقت آن نیست که یک مسئول بگوید: شما اهل سیستان‌و‌بلوچستان هستید و اینجا کرمان است، و یا مواردی از این قبیل. تهران، کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و سایر استان‌ها متعلق به چه کسی‌ست؟ سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان متعلق به ایران هستند و ایران هم متعلق به همه ملت است.
پیشوای مذهبی اهل‌سنت کشور به نقش علمای اهل‌سنت در برقراری امنیت اشاره کردند و گفتند: امروز مسئولین از امنیتی که در مرزها و در سطح کشور حاکم است اعلام رضایت می‌کنند؛ این امنیت نتیجه تلاش‌ها و همکاری‌های همین علما و مردم خوب است. علمای اهل‌سنت در مقابل دشمنان سینه سپر کرده‌اند. بنده بارها از سوی افراطیون تهدید شده‌ام اما عقب‌نشینی نکرده‌ام.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: انتظار ما از مسئولین استان کرمان آن بود که خوشحال باشند و از چنین تصمیم‌ها و سفرهایی استقبال کنند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: الحمدلله مردم عزیز کرمان و مسئولین‌شان نسبت به نماز و نمازخانه‌های اهل‌سنت دید خوبی دارند و ما از این لحاظ از آنان راضی هستیم، اما تعدادی از افراد در رده‌های پایین مشکلاتی دارند که مسئولین نظام و مردم عزیز کرمان باید این افراد را ادب کنند تا جایگاه‌شان را بدانند.
ایشان خطاب به افراد تنگ‌نظر گفتند: چشمان‌تان را باز کنید و نگاه کنید در دنیا چه خبر است. الان وقت این نیست که بگوییم تو «سنی» هستی و تو «شیعه». الحمدلله ما در سیستان‌و‌بلوچستان این مسائل را حل کرده‌ایم. بنده بارها اعلام کرده‌ام که اگر یک قطره خون از بینی یک شیعه بچکد به‌همان اندازه ناراحت می‌شویم که برای یک اهل‌سنت این اتفاق بیفتد؛ این اعتقاد ماست.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: ما در مقابل آن اهل‌سنتی که قصد ایجاد مشکل را در کشور داشته‌اند ایستاده‌ایم. معتقدیم کشور باید امن باشد و ناامنی به نفع هیچ کسی نیست.
مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: گاهی اوقات افسوس می‌خوریم متاسفانه ما ایرانی‌ها قدر نخبگان و فرهیختگان خودمان را نمی‌دانیم؛ بسیاری از فرهیختگان و دانشمندان ایرانی هستند که دنیا برای‌شان جایگاه قایل است و از استعدادهای آنان در اروپا و آمریکا استفاده می‌شود، ما باید این‌ها را به کشور بیاوریم و از توانایی‌های آنها استفاده کنیم.

 

پیام‌ مولانا عبدالحمید به مردم رمشک
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه‌ی سخنان‌شان توصیه‌هایی به مردم رمشک داشتند و گفتند: مردم عزیز رمشک! اگر بنده خدمت شما می‌آمدم به شما توصیه می‌کردم که دین‌تان را با چنگ و دندان بگیرید، زیرا دین‌ مایه عزت و نجات شماست. به شما می‌گفتم: ای برادران و خواهران رمشکی! از آخرت غافل نباشید و برای قبر و قیامت آمادگی کنید.
ایشان ادامه دادند: ساختن قبر و آخرت به‌جز‌ با اتباع از حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و چنگ زدن به سیره و سنت ایشان امکان‌پذیر نیست. الله تعالی رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم را برای هدایت ما فرستاده است.
امام‌جمعه زاهدان گفتند: اگر خدمت عزیزان رمشکی می‌رسیدم می‌گفتم که هر کس می‌خواهد قبرش نورانی شود باید در تاریکی شب به نماز و دعا و استغفار و توبه مشغول شود.
مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کردند: مردم عزیز رمشک نگران نباشند، اگر الان نتوانستم خدمت‌شان برسند، در اولین فرصت به دیدارشان خواهم آمد.