- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در دیدار با جمعی از دانش‌آموختگان دارالعلوم زاهدان:

مردم و مسئولین باید «قانون» را رعایت کرده و از «اِعمال سلیقه» بپرهیزند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز (پنج‌شنبه 7 دی) در فرازی از سخنان‌شان در جمع دانش‌آموختگان دارالعلوم زاهدان، «اعمال سلیقه‌» در بعضصی موارد در کشور را  «قانون‌های نانوشته» و «فاقد مشروعیت» دانستند و بر لزوم اجتناب از آن تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در دیداری که جمعی از دانش‌آموختگان دارالعلوم زاهدان با ایشان داشتند، بر لزوم «قانون‌مداری» تاکید کردند و گفتند: قانون پروردگار و قانون کشور را رعایت کنید. البته منظور بنده از رعایت قانون کشور، قانون‌ اساسی و قانون‌های مدوّن است نه قانون‌های نانوشته، زیرا قانون‌های نانوشته «اِعمال سلیقه» هستند و نمی‌توانند قانون باشند.
ایشان با بیان اینکه «نباید از اعمال سلیقه‌ها بهراسید»، خطاب به دانش‌آموختگان خاطرنشان کردند: قانون اساسی به همه ما آزادی داده است و اگر گاهی اوقات با اعمال سلیقه از سوی بعضی مأمورین مواجه شدید از آن نهراسید و قانون را در مقابل‌شان بگذارید، زیرا تمام مقامات در جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودشان را از «قانون اساسی» می‌گیرند.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: قانون اساسی میثاق ملی ماست و همه ملت موظف به رعایت قانون اساسی هستند؛ لذا همۀ ما اعم از مردم و مسئولین باید قانون را رعایت کنیم و از اعمال سلیقه اجتناب نماییم.
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، دانش‌آموختگان را بر دوری از «ایجاد حساسیت‌» نیز توصیه کردند و گفتند: کار دین وظیفه ماست؛ باید ضمن دوری از ایجاد حساسیت، این کار را هیچ‌گاه ترک نکنیم.
ایشان «احساس مسئولیت در قبال جامعه» را مهمترین وظیفه علما و دانش‌آموختگان مدارس دینی دانستند و بر لزوم «تبلیغ پیام‌های نجات‌بخش قرآن و سنت» در تمام شرایط تاکید کردند .