- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در جلسه معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های زاهدان:

«دین» بهترین سپر و حفاظ است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شامگاه جمعه 5 آبان 1396 در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های زاهدان، ضمن توصیه دانشجویان به دینداری و تقوا، از «دین» به‌عنوان بهترین سپر و حفاظ در مقابل فتنه‌ها یاد کردند.
به گزارش دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان به نقل از “سنی‌آنلاین”، مولانا عبدالحمید به‌عنوان سخنران ویژه در این مراسم که در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، پس از تلاوت آیه «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» [الزمر: 9] به بیان پندها و اندرزهای دلسوزانه‌ای برای دانشجویان پرداختند.
مولانا عبدالحمید راه علم را بهترین مسیر دانستند و خاطرنشان کردند: همه پیشرفت‌ها‌ و نعمت‌های دنیوی و اخروی به کسب علم موقوف‌اند. تا زمانی که «دانش‌ و اکتشافات دنیوی»، «علم معنوی» و «وحی» نیامده بود، دنیا پر از مشکل و تاریکی بود تا جایی که فرزندان را زنده‌به‌گور می‌کردند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه علم را «مهم»‌، «محبوب» و «مفید» دانستند و افزودند: تمام خیر دنیا و آخرت به کسب دانش وابسته است. نباید علم را برای «مدرک»، «معاش»، «شغل» و «مقام» کسب کرد.
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در پایان به دانشجویان توصیه کردند: زندگی دانشجویی بهترین زندگی ا‌ست. تلاش کنید تا در راستای «کسب علم»، «عمل به شریعت»، «تعهد» و «تقوا» الگو باشید.