- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع جنازه مولانا حسین‌پور:

درگذشت مولانا حسین‌پور رحمه‌الله، وظیفه علما را سنگین‌تر کرده است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز در مراسم تشییع جنازه‌ی شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور، درگذشت شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور رحمه‌الله را «ضایعه‌ای بسیار سنگین برای استان و کشور» دانستند و گفتند: امروز استان و کشور ما عزادار است. نه‌تنها مردم استان سیستان‌وبلوچستان بلکه مردم مناطق مختلف کشور، اعم از شیعه و سنی، که با شخصیت مولانا حسین‌پور رحمه‌الله آشنا بودند، عزادار شدند، زیرا ایشان متعلق به اقشار مختلف جامعه بودند.
مولانا عبدالحمید در ادامه به بیان گوشه‌ای از صفات و ویژگی‌های مولانا حسین‌پور رحمه‌الله اشاره کردند و گفتند: مولانا حسین‌پور رحمه‌الله تبحر علمی بسیار بالایی داشت که در طول 60 سال شاگردان و علمای صالحی را تربیت کرد و به جامعه تحویل داد. ایشان انسانی دوراندیش و صاحب‌نظر بود که در راستای وحدت امت اسلامی تلاش می‌کرد.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: در شهر «گُشت» بوی اخلاص، تقوا و للهیت مولانا عبدالواحد گشتی و مولانا محمدیوسف حسین‌پور استشمام می‌شود. جایی که بندگان، الله تعالی را با اخلاص بندگی کنند از لحاظ معنوی سرسبز و آباد می‌شود.
ایشان در ادامه افزودند: مولانا حسین‌پور رحمه‌الله نسبت به عمل به قرآن و سنت بسیار حساس بود و هیچگاه در مقابل کوتاهی دیگران در انجام به دستورات شریعت سکوت نمی‌کرد. بخشی از وقت ایشان در رسیدگی به مشکلات مردم و حل‌وفصل اختلافات مردمی صرف می‌شد. زندگی ایشان برای همه ما نمونه و الگوست.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفتند: بزرگانی همچون مولانا حسین‌پور رحمه‌الله از جانب الله تعالی مأموریت دارند؛ وقتی مأموریت‌شان به اتمام برسد الله تعالی آنان را به جهان آخرت منتقل می‌کند.
ایشان در ادامه به «مسئولیت سنگین علما» پس از رحلت علمای بزرگ و ربانی اشاره کردند و گفتند: درگذشت علمایی همچون مولانا حسین‌پور رحمه‌الله مسئولیت علما به‌ویژه اساتید عین‌العلوم گشت را سنگین‌تر می‌کند، اما اساتید عزیز عین‌العلوم مطمئن باشند که نصرت‌های الهی و دعاهای مولانا عبدالواحد و مولانا محمدیوسف رحمهماالله با آنهاست. بنده اطمینان می‌دهم که علما، مسئولین و مردم عزیز نیز آنها را حمایت خواهند کرد؛ لذا هرگز احساس تنهایی نکنند.
پیشوای مذهبی اهل‌سنت کشور در ادامه درگذشت شیخ‌الحدیث مولانا حسین‌پور را به عموم مردم به‌ویژه اساتید و طلاب عین‌العلوم گشت و مردم شهرهای گشت و سراوان و بالاخص به خانواده و بستگان نزدیک آن عالم فرزانه تسلیت گفتند. ایشان همچنین با عرض تسلیت ویژه به اهلیه مکرمه مولانا محمدیوسف رحمه‌الله، نقش ایشان را در موفقیت‌های مولانا حسین‌پور رحمه‌الله بسیار مؤثر دانستند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان از حضور علمای استان‌های مختلف، مسئولین استانی و عموم مردم در مراسم تشییع جنازه تقدیر و تشکر کردند.