- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در جلسه هفتگی اساتید دارالعلوم زاهدان:

در دیدار با وزرا، موضوع بکارگیری شایستگان اهل‌سنت مطرح شد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه هفتگی اساتید دارالعلوم زاهدان، ضمن ارائه گزارش مختصری از سفر اخیرشان به تهران، «بکارگیری شایستگان اهل‌سنت به‌عنوان معاون وزیر، استاندار و…» را از جمله مواردی عنوان کردند که در دیدار با وزرای دولت دوازدهم مطرح شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید، امروز یکشنبه (19 شهریور)، در جلسه هفتگی اساتید دارالعلوم زاهدان به سفر اخیرشان به تهران و دیدار با برخی وزیران دولت دوازدهم اشاره کردند و گفتند: در دیدارهایی که هفته گذشته با برخی از وزیران محترم داشتم درخواست استفاده از شایستگان اهل‌سنت در پست‌هایی از قبیل: معاونین وزیر، استاندار و سایر مدیریت‌ها مطرح شد.
امام‌‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه با اشاره به نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشتند و پاسخ ایشان، اظهار داشتند: در نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشتم از تبعیض‌های موجود در طول 38 سال عمر انقلاب اسلامی شکایت شده بود. پاسخ رهبر معظم انقلاب نیز به این نامه منتشر شد که این پاسخ بسیار خوشحال‌کننده و اقدامی خوشایند بود.
ایشان خاطرنشان کردند: این مسائل بیانگر آن است که هر ملتی که صبر و تحمل پیشه کند و پیگیر حق و حقوقش باشد به خواسته‌ها و مطالباتش دست حاصل می‌کند. اگرچه شاید جامعه اهل‌سنت به تمام خواسته‌هایش نرسیده باشد، اما اینکه تغییری صورت گیرد و جامعه اهل‌سنت به تحقق خواسته‌هایش نزدیک شود این نوعی موفقیت است که باید به‌خاطر آن شکر پروردگار را به‌جای آوریم.

 

تقسیم‌بندی‌های قومی و طایفه‌ای به ضرر جامعه ماست
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان در ادامه، علمای اهل‌سنت را به «رعایت حکمت» و «دوری از انتشار بدگمانی‌ها» توصیه کردند و گفتند: توصیه بنده به علمای گرامی آن است که هرگز به پریشانی‌ها و بدبینی‌ها دامن نزنند، بلکه با رعایت حکمت دنبال رفع پریشانی‌ها و بدگمانی‌ها باشند. برای انتشار اخبار در فضای مجازی باید با علما که از مصادیق بارز «أولی‌الأمر» و صاحب استنباط هستند مشورت و هماهنگی شود و از انتشار هر نوع خبری در فضای مجازی اجتناب گردد.
ایشان تاکید کردند: دشمنان همواره تلاش دارند تا از طریق انتشار مسائلی که سبب بدبینی و تفرقه می‌شوند بین ملت و مردم اختلاف ایجاد کرده و تعصبات قومی و طایفه‌ای را تحریک و برجسته کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در خصوص برجسته‌سازی مسائل قومی و منطقه‌ای در سیستان‌وبلوچستان هشدار دادند و خاطرنشان کردند: تمام مردم استان سیستان‌وبلوچستان از محرومیت‌ها رنج می‌برند، اما بعضی‌ها می‌خواهند مردم ما را در این استان تقسیم کنند؛ اصطلاحاتی از قبیل «سرحدی»، «مکرانی»، «سربازی»، «ایرانشهری»، «سیستانی» و «زاهدانی» را در بین مردم منتشر می‌کنند و یا اینکه دنبال برجسته کردن تقسیمات طایفه‌ای هستند.
ایشان تصریح کردند: انتشار چنین اصطلاحاتی در جامعه گناهی بزرگ و علامت بیسوادی و جهالت است. کسانی که دنبال دامن زدن به مسائل قومی و طایفه‌ای هستند دشمن مردم محسوب می‌شوند. طرح مسائل قومی و طایفه‌ای به نفع جامعه ما نیست و علما باید با این مسائل مبارزه کنند.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: تقسیم‌بندی‌های قومی و منطقه‌ای مردم ما را بی‌ارزش می‌کند. اگر ما با هم متحد باشیم ارزش پیدا می‌کنیم. اگر اقوام و طوایف اهل‌سنت خودشان را با جامعه اهل‌سنت یکی بدانند به جمعیتی 20میلیونی وصل می‌شوند و اگر خودشان را با ملت ایران یکی بدانند به جمعیت 80 میلیونی وصل می‌شوند، اما خود را به یک قوم یا طایفه منحصر دانستن سبب محدودیت و بی‌ارزشی می‌شود.

مدیریت دارالعلوم زاهدان در پایان سخنان‌شان علمای مدارس را به تفکر پیرامون اوضاع بحرانی جهان اسلام و دعا برای حل مشکلات مسلمانان به‌ویژه مسلمانان مظلوم #میانمار توصیه کردند.