پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

اجازه ندهید اهل‌سنت ناامید شوند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، در فرازی از سخنان‌شان در مراسم امروز نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم، به انتظارات اقشار مختلف جامعه از جمله زنان، جوانان، اقوام و مذاهب از دولت اشاره کردند و گفتند: اهل‌سنت نیز همانند دیگر اقشار جامعه ایران انتظار دارند دیده شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید بیان داشتند: اهل‌سنت به نظام وفادار بوده و به وحدت که استراتژی نظام است پایبند بوده‌اندو همچنین در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته و همواره به پیام‌های مسئولین نظام به‌ویژه در انتخابات اخیر توجه کرده و پاسخ داده‌اند، لذا انتظار دارند که خواسته‌ها و مطالبات به‌حق و قانونی آنان محقق شوند.
مولانا عبدالحمید گفتند: اهل‌سنت به دنبال زیاده‌خواهی نیستند، بلکه فقط حقوق قانونی خود را مطالبه می‌کنند.
ایشان احترام به آزادی‌های مذهبی، به‌کارگیری و مشارکت در اداره کشور و مدیریت‌ها را از جمله خواسته‌های اهل‌سنت دانسته و گفتند: جامعه اهل‌سنت خواهان خدمت به نظام و کشور و مشارکت در سازندگی، بازسازی و اداره کشور با روحیه و انگیزه بالا هستند.
مولانا عبدالحمید با استقبال از مشارکت فعال زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در مدیریت‌ها گفتند: ما نیز خواهان توجه به حقوق زنان هستیم، اما متأسفانه هیچ‌کس به اهل‌سنت توجه نمی‌کند.
ایشان خواستار تحقق عملی شعارهای مسئولین در رابطه با حقوق اهل‌سنت شده و گفتند: همان‌گونه که دولت دوازدهم به‌کارگیری زنان را در مناصب مختلف مانند معاونت رئیس‌جمهوری و معاونین وزارتخانه‌ها به‌درستی در دستور کار قرار داده است، انتظار می‌رود از اهل‌سنت نیز در مدیریت‌های ارشد، سفارتخانه‌ها، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها استفاده شود.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان گفتند: منافع ملی و مصالح نظام و منافع عزیزان شیعه که اکثریت جامعه ایران را تشکیل می‌دهند ایجاب می‌کند که توانمندان اهل‌سنت در اداره کشور مشارکت داده شوند. ما در کنار برادران شیعه خود هستیم و برادری و اخوت ما واقعی است، زیرا همه ما پیروان دین اسلام هستیم و دارای مشترکات فراوان هستیم.
مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: اهل‌سنت را با خود همراه کنید و اجازه ندهید اهل‌سنت ناامید شوند تا با امید و انگیزه بیشتر به کشور خدمت کنند، زیرا ناامیدی زیان‌آور است و باعث سرخوردگی و ایجاد فاصله می‌شود.
پیشوای مذهبی اهل‌سنت از کلیه قوای مقننه، قضائیه و مجریه و رهبری عالی‌قدر نظام خواستند به اهل‌سنت توجه کنند و افزودند: پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود که فرمودند: “اهل‌سنت و اهل‌تشیع برادرند و در حقوق برابرند.” همچنین سخن گهربار رهبر معظم انقلاب که فرمودند: “اهل‌سنت شهروند درجه یک هستند” باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.
مولانا عبدالحمید با انتقاد از عدم توجه عملی به فرمان‌های رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با اهل‌سنت گفتند: علیرغم منویات رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب متأسفانه به این فرمان‌ها در عمل توجه نشده و خواسته‌های اهل‌سنت محقق نشده است. درحالی‌که ایران متعلق به همه ایرانیان است و این وطن برای همه ما عزیز است. ما به همه ایرانیان و مسلمانان و حتی بشریت و به خیر و صلاح جامعه انسانی می‌اندیشیم.

خروج از نسخه موبایل