- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مولانا عبدالحمید یورش به «مسجد علامه تفتازانی و دارالعلوم عالی هرات» را محکوم کردند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای یورش نظامیان داخلی و خارجی به مسجد علامه تفتازانی و دارالعلوم عالی هرات در غرب افغانستان را محکوم کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حمله نظامیان اشغالگر با همراهی نیروهای امنیتی داخلی را در شهر هرات «بی‌حرمتیِ اماکن مقدس» و «توهین به شعایر دینی» توصیف کردند.
ایشان در بیانیه‌شان بر ضرورت «همبستگی مردم با مراکز علمی و شخصیت‌های دینی» تاکید کردند و یورش به مسجد علامه تفتازانی و دارالعلوم عالی هرات را که توسط عالم برجسته‌ی افغانستان جناب مولانا جلیل‌الله مولوی‌زاده اداره می‌شود، «لکه‌ی ننگی برای عاملان و طراحان» اینگونه اقدامات دانستند.
پیشوای مذهبی اهل‌سنت ایران در بخشی از این بیانیه آورده‌اند: «اماکن مقدس جزو خطوط قرمز برای هر ملتی، بالاخص ملت غیور و مسلمان افغانستان هستند. یورش به اماکن مقدس و مذهبی علاوه بر نارضایتی الله متعال، باعث برانگیخته شدن احساسات مردم و جریحه‌دار شدن قلوب عموم مسلمانان و نارضایتی آنان می‌شود.»
گفتنی‌ست دوشنبه هفته جاری نظامیان آمریکایی و ایتالیایی با همراهی نیروهای امنیتی افغان پس از تیراندازی هوایی و شکستن شیشه‌های این مرکز علمی و تهدید طلاب به ایجاد رعب و وحشت پرداختند.