- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

اعضای مؤسسه خیریه «مُحکم» با مولانا عبدالحمید دیدار کردند

اعضای مؤسسه خیریه «محکم» (مؤسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی)، صبح امروز (26 مرداد 1396) با حضور در دفتر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزراش واحد خبر دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در دیدار با اعضای مؤسسه خیریه «محکم» ضمن اظهار خرسندی از این دیدار خاطرنشان کردند: بنده از دیدار با اعضای مؤسسه «محکم» و شنیدن گزارش فعالیت‌های این مؤسسه بسیار خوشحال شدم. تلاش‌هایی که اعضای این مؤسسه انجام می‌دهند «خداپسندانه» و «انسان‌دوستانه»‌ است که اجر دنیوی و اخروی دارد.
ایشان در ادامه افزودند: گاهی اوقات وقتی تلاش‌های مسیحیان و صلیب سرخ جهانی را می‌بینیم، افسوس می‌خوریم که چرا ما مسلمانان در زمینه فعالیت‌های انسان‌دوستانه این‌گونه تلاش نمی‌کنیم، درحالی‌که ما باید بیشتر از آنان کار کنیم.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه خطاب به اعضای مؤسسه محکم گفتند: اینکه انسان برای معالجه دیگران، به‌ویژه بیمارانی که از مداوای خود ناامید شده‌اند، علاوه بر صرف وقت، هزینه هم بکند بسیار ارزشمند است. بنده این فعالیت را که توفیق بزرگ الهی‌ست و در جهت دلسوزی و خیرخواهی انجام می‌شود، به شما تبریک می‌گویم.
ایشان بر حمایت از چنین مؤسسه‌هایی تاکید کردند و گفتند: حمایت از فعالیت‌های مؤسسه‌های خیریه‌‌ی این‌چنینی وظیفه شرعی و انسانی است که نباید از هیچ‌گونه حمایتی دریغ ورزید.
مولانا عبدالحمید، در ادامه دارالعلوم زاهدان را «متعلق به تمام اقشار» دانستند و خاطرنشان کردند: اگرچه در دارالعلوم زاهدان فقه حنفی و عقیده اهل‌سنت تدریس می‌شود، اما این مدرسه متعلق به یک قشر و مذهب خاص نیست، بلکه متعلق به مسلمانان ایرانی و حتی خارج از ایران است.
ایشان ادامه دادند: علاوه بر برادران شیعه و سنی، پیروان اقلیت‌های دینی هم برای حل برخی از مشکلات‌شان به دارالعلوم زاهدان مراجعه می‌کنند.

 

گفتنی‌ست در آغاز این دیدار اعضای مؤسسه خیریه «محکم»، گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه ارائه دادند.
این مؤسسه همچنین اعلام کرد که در بیمارستان علی‌اصغر و بیمارستان امام‌علی زاهدان اقدام به معالجه رایگان کودکان مبتلا به بیماری‌های مادرزادی می‌کند.