- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در بازدید از شرکت تعاونی مطبوعات کشور:

اهل سنت کشور به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند

مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در بازدید از شرکت تعاونی مطبوعات کشور با تاکید بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و همبستگی ملی و اسلامی گفت: «هیچ قوم، مذهب و گروهی در کشور از دیگران ایرانی‌تر نیست و همه اقوام، ادیان و مذاهب کشور از جمله اهل سنت به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند».
وی با بیان اینکه نگاه مسئولان کشور به همه ایرانیان باید یکسان باشد، افزود: «همه مردم باید در اداره کشور مشارکت داشته باشند و حقوق همه ایرانیان همان‌گونه که در قانون اساسی پیش‌بینی شده است باید رعایت شود».
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: «هویت ایرانی و علاقه و وابستگی همه ایرانیان به وطن و حسن وطن‌دوستی، باعث اتحاد ملی همه اقوام و ادیان می‌شود و اسلام‌دوستی و وحدت شیعه و سنی نیز به همبستگی بیشتر اسلامی می‌انجامد و باید هر دو مولفه وحدت ملی و اسلامی مورد توجه قرار گیرند».
مولانا عبدالحمید با اشاره به مشارکت بالای اهل سنت در انتخابات و عرصه‌های مختلف گفت: «حضور پررنگ اهل سنت در مسائل سرنوشت‌ساز کشور دلیل واضحی بر علاقه و تعلق‌ خاطر آنان به ایران و نظام اسلامی است».
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان در ادامه به اهمیت کار‌کرد رسانه‌ها و مطبوعات در تقویت وحدت و همبستگی ملی و اسلامی پرداخت و گفت: «رسانه‌ها و مطبوعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای روشنگری جامعه هستند و باید مردم را با واقعیات آشنا کرده و شناخت مردم را از یکدیگر بیشتر و موجب نزدیکی دل‌ها و وحدت مردم شوند».
وی افزود: «رسانه‌ها باید دقت کنند که با توهین به باورها و اعتقادات اقوام و مذاهب مختلف، احساسات آنان را جریحه‌دار نکنند و عامل گسست و تفرقه نشوند».
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: «پرداختن رسانه‌ها و مطبوعات به مشترکات دینی شیعه و سنی مانند: قبله، پیامبر، قرآن و اعتقادات مشترک و محبت اهل‌بیت که در نامگذاری فرزندان اهل سنت مشهود است، باعث وحدت و دوستی بیشتر میان جامعه اسلامی ایران می‌شود».
وی اظهار داشت: «جامعه ما باید به سمتی پیش ‌برود که به جای مذهب، همه مسلمانان شیعه و سنی حول محور اسلام متحد باشند و به جای قومیت، همه ایرانیان حول محور هویت ملی با هم اتحاد داشته باشند و از ظرفیت و توان همه اقوام، مذاهب و ادیان ایرانی در مناصب مختلف و در اداره امور استفاده شود».

 

در این دیدار که مولانا عبیدالله موسی‌زاده از روحانیون برجسته اهل سنت تهران و محمود براهویی‌نژاد مدیر مجموعه رسانه‌ای “زمان”، مولانا عبدالحمید را همراهی می‌کردند، دکتر علی‌اکبر بهبهانی مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت با استقبال از رویکرد وحدت‌مدارانه علمای اهل سنت و تاکید آنان بر هویت ایرانی اقوام کشور، بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر علما و نخبگان شیعه و سنی با یکدیگر و رسالت رسانه‌ها برای تقویت وحدت و همبستگی ملی و پرهیز از ایجاد تفرقه و دوری از اهانت به مقدسات و باورهای ادیان و مذاهب تاکید ‌کردند.
در این نشست اعضای هیئت‌مدیره تعاونی مطبوعات کشور، مهدی عبدخدایی دبیرکل فداییان‌ اسلام و حجت‌الاسلام وفایی از اساتید دانشگاه و براهویی‌نژاد نماینده تعاونی مطبوعات کشور در استان سیستان‌وبلوچستان حضور داشتند.

 

منبع: روزنامه «سایه»- پنجشنبه 15 تیر 1396