پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

اهل سنت کشور به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند

مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در بازدید از شرکت تعاونی مطبوعات کشور با تاکید بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و همبستگی ملی و اسلامی گفت: «هیچ قوم، مذهب و گروهی در کشور از دیگران ایرانی‌تر نیست و همه اقوام، ادیان و مذاهب کشور از جمله اهل سنت به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند».
وی با بیان اینکه نگاه مسئولان کشور به همه ایرانیان باید یکسان باشد، افزود: «همه مردم باید در اداره کشور مشارکت داشته باشند و حقوق همه ایرانیان همان‌گونه که در قانون اساسی پیش‌بینی شده است باید رعایت شود».
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: «هویت ایرانی و علاقه و وابستگی همه ایرانیان به وطن و حسن وطن‌دوستی، باعث اتحاد ملی همه اقوام و ادیان می‌شود و اسلام‌دوستی و وحدت شیعه و سنی نیز به همبستگی بیشتر اسلامی می‌انجامد و باید هر دو مولفه وحدت ملی و اسلامی مورد توجه قرار گیرند».
مولانا عبدالحمید با اشاره به مشارکت بالای اهل سنت در انتخابات و عرصه‌های مختلف گفت: «حضور پررنگ اهل سنت در مسائل سرنوشت‌ساز کشور دلیل واضحی بر علاقه و تعلق‌ خاطر آنان به ایران و نظام اسلامی است».
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان در ادامه به اهمیت کار‌کرد رسانه‌ها و مطبوعات در تقویت وحدت و همبستگی ملی و اسلامی پرداخت و گفت: «رسانه‌ها و مطبوعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای روشنگری جامعه هستند و باید مردم را با واقعیات آشنا کرده و شناخت مردم را از یکدیگر بیشتر و موجب نزدیکی دل‌ها و وحدت مردم شوند».
وی افزود: «رسانه‌ها باید دقت کنند که با توهین به باورها و اعتقادات اقوام و مذاهب مختلف، احساسات آنان را جریحه‌دار نکنند و عامل گسست و تفرقه نشوند».
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: «پرداختن رسانه‌ها و مطبوعات به مشترکات دینی شیعه و سنی مانند: قبله، پیامبر، قرآن و اعتقادات مشترک و محبت اهل‌بیت که در نامگذاری فرزندان اهل سنت مشهود است، باعث وحدت و دوستی بیشتر میان جامعه اسلامی ایران می‌شود».
وی اظهار داشت: «جامعه ما باید به سمتی پیش ‌برود که به جای مذهب، همه مسلمانان شیعه و سنی حول محور اسلام متحد باشند و به جای قومیت، همه ایرانیان حول محور هویت ملی با هم اتحاد داشته باشند و از ظرفیت و توان همه اقوام، مذاهب و ادیان ایرانی در مناصب مختلف و در اداره امور استفاده شود».

 

در این دیدار که مولانا عبیدالله موسی‌زاده از روحانیون برجسته اهل سنت تهران و محمود براهویی‌نژاد مدیر مجموعه رسانه‌ای “زمان”، مولانا عبدالحمید را همراهی می‌کردند، دکتر علی‌اکبر بهبهانی مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت با استقبال از رویکرد وحدت‌مدارانه علمای اهل سنت و تاکید آنان بر هویت ایرانی اقوام کشور، بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر علما و نخبگان شیعه و سنی با یکدیگر و رسالت رسانه‌ها برای تقویت وحدت و همبستگی ملی و پرهیز از ایجاد تفرقه و دوری از اهانت به مقدسات و باورهای ادیان و مذاهب تاکید ‌کردند.
در این نشست اعضای هیئت‌مدیره تعاونی مطبوعات کشور، مهدی عبدخدایی دبیرکل فداییان‌ اسلام و حجت‌الاسلام وفایی از اساتید دانشگاه و براهویی‌نژاد نماینده تعاونی مطبوعات کشور در استان سیستان‌وبلوچستان حضور داشتند.

 

منبع: روزنامه «سایه»- پنجشنبه 15 تیر 1396

خروج از نسخه موبایل