پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

دیدار دکتر محمود صادقی با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید

دکتر محمود صادقی، نماینده مردم تهران ظهر امروز (شنبه 23 اردیبهشت) با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در دفتر ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که جمعی از اساتید دانشگاه زاهدان وی را همراهی می‌کردند، در این دیدار به «حضور گسترده مردم» در انتخابات شورا و ریاست‌جمهوری تاکید کرد.
دکتر صادقی در ادامه با تاکید بر «وحدت اقوام و مذاهب» در کشور، به بیان خدمات دولت تدبیر و امید در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در بُعد اقوام و مذاهب پرداخت.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش بر لزوم حمایت از دولت دکتر روحانی «برای تکمیل برنامه‌های ناتمام دولت» تاکید کرد.

در ادامه‌ی این دیدار که در حضور اساتید دارالعلوم زاهدان برگزار شد، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن عرض خیرمقدم به دکتر صادقی و هیئت همراه وی، در سخنانی کوتاه بر لزوم «انتقاد سازنده»، «انتقادپذیری» و «مشورت در امور» تاکید کردند و آن را سبب رشد و تعالی هر جامعه و دولتی دانستند.
ایشان در ادامه از عدم تحقق برخی از خواسته‌ها و مطالبات جامعه اهل سنت در دوران 4 ساله دولت تدبیر و امید انتقاد کردند. «عدم بکارگیری اهل سنت در وزارتخانه‌ها و مدیریت‌های کلان کشوری»، «بکارگیری بسیار اندک شایستگان اهل سنت در مدیریت‌های استانی»، «عدم حمایت اصلاح‌طلبان از اهل سنت در هنگام مواجهه با مشکلات، علی‌رغم حمایت جامعه اهل سنت از این دولت»، «وجود تبعیض» و «ناتوانی و عملکرد ضعیف برخی از وزرای دولت یازدهم» ازجمله مواردی بودند که مولانا عبدالحمید در این دیدار به آنها اشاره کردند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در موضوع «آزادی ادیان و مذاهب» در کشور نیز اظهار داشتند: اگرچه ما با دراویشی که در کشور زندگی می‌کنند هیچ نقطه مشترک اعتقادی نداریم، اما از تخریب عبادتگاه‌های آنان به شدت ناراحت شدیم. زیرا معتقدیم پیروان تمام ادیان و مذاهب و همه ایرانیان باید از آزادی قانونی برخوردار باشند.
ایشان تصریح کردند: تخریب عبادتگاه‌های ادیان و مذاهب با دستورات اسلام مغایرت دارد؛ اینها «اِعمال سلیقه‌های قدرتمندانه» هستند که هرازگاهی در کشور صورت می‌گیرند و باید پایان داده شوند. کسانی‌که بین پیکره‌ی واحد ملت ایران تفاوت قائل‌اند و آن را دو پیکره می‌بینند، که البته در بدنه حاکمیت و بیرون از حاکمیت هم موجود هستند، قدرت بینایی‌شان مشکل دارد که باید آن را اصلاح و مداوا کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در عین‌حال خاطرنشان کردند: جامعه اهل سنت ایران علی‌رغم گلایه‌‌هایی که از دولت تدبیر و امید دارد، پس از مشورت‌ها و تبادل‌نظرهایی که بین علما و نخبگان آن صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که در دوران دولت جناب دکتر روحانی فضا برای اهل‌سنت مقداری آزادانه‌تر از دو دوره‌ی قبلی (دولت نهم و دهم) بوده است. بنابراین تمایل اکثر اهل سنت به آقای روحانی است.
ایشان خاطرنشان کردند: به اعتقاد جامعه اهل سنت، دولت یازدهم علی‌رغم مشکلات و نقاط ضعفی که داشته است، اما نقاط قوت آن بیشتر بوده است که امیدواریم اگر دولت فعلی مجددا روی کار بیاید در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

مدیریت دارالعلوم زاهدان که به نمایندگی از اساتید دارالعلوم زاهدان در این دیدار سخن می‌گفتند، عدم صدور مجوز برای ماهنامه عربی «الصحوة‌الإسلامیة» (زیرنظر دارالعلوم زاهدان) را نمونه‌ی کوچکی از عدم همکاری وزاری دولت یازدهم با خواسته‌های جامعه اهل سنت ذکر کردند.

خروج از نسخه موبایل