- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در جمع مردم نیکشهر:

مولانا کوهی آزاد می‌شود / مردم صبر داشته باشند و امنیت را حفظ کنند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح دیروز در جمع مردم شهرستان نیکشهر با اشاره به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی، با بیان اینکه «مولانا کوهی إن‌شاءالله آزاد می‌شود» از مردم خواستند امنیت را حفظ کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این همایش که روز پنجشنبه (17 فروردین) در نیکشهر برگزار شد، خاطرنشان کردند: علمای اهل سنت بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حقوق قانونی خودشان را باید از راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز مطالبه کنند و در این مسیر همواره تلاش کرده‌اند که با حکمت و تدبیر عمل کنند تا وحدت و امنیت جامعه به خطر نیفتد.
ایشان در ادامه افزودند: امنیتی که امروز بحمدالله در مرزهای کشور حاکم است علاوه بر تلاش‌های مستمر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، بخش مهمی از آن به همکاری و همراهی مردم و علما برمی‌گردد، زیرا تا زمانی که همکاری مردمی نباشد برقراری امنیت در یک منطقه غیرممکن است.
مدیریت دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: همه ما خواستار وحدت و امنیت هستیم و‌ آن را به نفع همه می‌دانیم، اما این بدان معنا نیست که ما از درخواست‌ و مطالبه‌ی حقوق قانونی خودمان بگذریم، بلکه جامعه اهل سنت بر رعایت حقوق قانونی خود که یکسان‌نگری و واگذاری مسئولیت‌ها بر اساس شایسته‌سالاری و بدون هیچ نوع تبعیضی است تاکید دارد. مولانا فضل‌الرحمان کوهی نیز در موضوع امنیت با ما همکاری داشته و با علمای اهل سنت همگام بوده است، زیرا ایشان در یکی از شهرهای مهم مرزی سکونت دارد.
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در ادامه به بازداشت مولوی کوهی اشاره کردند و گفتند: در مورد بازداشت مولانا کوهی بنده نیز از مسئولین گلایه کردم که اگر شما با ایشان صحبتی داشتید قبل از هر چیز بنده یا علمای برجسته استان همچون مولانا عبدالرحمان [چابهاری]، مولانا محمدیوسف حسین‌پور، مولانا نظرمحمد دیدگاه را در جریان قرار می‌دادید. الحمدلله علما از یکدیگر حرف‌شنوی دارند و بهتر می‌توانند یکدیگر را قانع کنند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: در تماسی که بنده با مسئولین مربوطه در مورد مولانا کوهی داشتم گفتند ما با ایشان مذاکره‌ و گفت‌وگویی داریم. لذا احساس ما آن است که مولانا کوهی را فقط در حد گلایه به دادگاه احضار کرده‌اند و ایشان إن‌شاءالله به زودی آزاد می‌شود، زیرا مولانا کوهی مورد خاصی ندارد که در بازداشت نگه داشته شود. اما درخواست بنده از مردم پشامگ و سرباز که از نقاط مرزنشین استان هستند، این است که از خودشان صبر و تحمل نشان دهند و امنیت را حفظ کنند تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

 

در انتخابات به علم، تجربه و توانمندی افراد توجه شود
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در این همایش به انتخابات پیش رو اشاره کردند و گفتند: درخواست بنده از عموم مردم آن است که در انتخابات ریاست جمهوری و شورا قرابت‌های قومی و فامیلی را کنار بگذارند و افرادی را که دارای علم، تجربه و توانمندی بیشتری هستند و بهتر می‌توانند به شهر و کشور ما خدمت کنند انتخاب کنند.
ایشان تاکید کردند: باید توجه داشته باشیم که برخی افراد با انگیزه شهرت‌طلبی در انتخابات شرکت می‌کنند، اما باید همه ما منافع ملی را در نظر بگیریم که چه کسانی می‌توانند از حقوق ملت دفاع کنند. وظیفه ما آن است که بدون مدنظر قرار دادن منافع شخصی و گروهی، به افراد اصلح رأی بدهیم.