- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

انتقاد مولانا عبدالحمید از انسداد مرزهای شرق کشور

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه زاهدان، با اشاره به اهمیت مرزهای شرق کشور در اشتغال مردم، انسداد این مرزها را سیاستی «کاملاً اشتباه» دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: مرزها از فرصت‌های بسیار بالای منطقه محسوب می‌شوند. لذا انسداد مرزها کاملا اشتباه است. مرزهایی از قبیل مرز میرجاوه، کوهک، پیشین، سراوان و سایر مرزها باید باز شوند و به صورت صحیح مدیریت شوند. تجارت و تبادل تجاری از بهترین موارد استفاده‌ی مرزها به‌شمار می‌رود. در این مرزها باید تجارت آزاد صورت گیرد.
امام‌جمعه زاهدان از انحصاری کردن استفاده از مرزها انتقاد کردند و گفتند: نباید به‌گونه‌ای باشد که افرادی خاص با حمایت و پشتیبانی برخی نهادها و ارگان‌ها تجارت در این مرزها را در انحصار خودشان قرار دهند. بردن گازوئیل به شیوه‌های قبلی بهتر از شیوه‌‌ی کنونی‌ است که افراد خاصی تجارت گازوئیل را در اختیار بگیرند و سایر مردم که بیکار هستند و منبع درآمدی ندارند، گرسنه بمانند و از فقر رنج ببرند.
ایشان همچنین خواستار فعال‌شدن منطقه آزاد سیستان شدند و گفتند: درخواست داریم منطقه آزاد سیستان هرچه سریع‌تر فعال شده و اجرایی شود تا مردم بتوانند از تمام توانایی‌های مرزی، خشکی و دریایی، که الله تعالی به استان سیستان‌وبلوچستان عنایت کرده است به خوبی استفاده کرده و از فقر و تنگدستی نجات پیدا کنند.