- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه هفتگی اساتید دارالعلوم زاهدان:

با درگذشت مولانا شهیدی مسئولیت سایر علما سنگین‌تر می‌شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز (یکشنبه ۱۷بهمن 95) در جمع اساتید دارالعلوم زاهدان، با اشاره به درگذشت مولانا شهاب‌الدین شهیدی، به «سنگین‌تر شدن مسئولیت علما» پس از وفات ایشان تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در جلسه هفتگی اساتید دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: مولانا شهاب‌الدین شهیدی یکی از علما و شخصیت‌های برجسته اهل سنت ونیز از اعضای‌ اصلی و مهم مجمع فقهی اهل‌ سنت بود. درگذشت ایشان علاوه بر اساتید و طلاب حوزه علمیه احناف خواف و مردم خراسان‌زمین، برای مجمع فقهی نیز ضایعه بزرگی‌ست. خداوند ایشان را در جوار بهترین رحمت‌های خود جای دهد و به بازماندگان صبر و اجر عنایت فرماید.
ایشان خاطرنشان کردند: یکی از فعالیت‌های مهم مولانا شهیدی رحمه‌الله کار فتوا بود. با درگذشت ایشان مسئولیت علما، به‌ویژه کسانی که‌ در زمینه فتوا فعالیت دارند سنگین‌تر می‌شود؛ چون باید هم کار خودشان را انجام دهند و هم کار مولانا شهیدی و سایر علمایی را که به دیار آخرت رفته‌اند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه افزودند: خداوند متعال ضایعه درگذشت مولانا شهاب‌الدین رحمه‌الله را جبران کند و حوزه علمیه احناف خواف را که‌ یادگار حضرت مولانا شمس‌الدین مطهری و یکی از مدارس تاریخی است، قوی بگرداند.
ایشان بر ضرورت همکاری مدارس دینی تاکید کردند و گفتند: مدارس باید با هم همکاری داشته باشند. همه علما و مدارس دینی باید به مدرسه دینی خواف تسلی بدهند تا احساس تنهایی نکنند و فعالیت‌های خود را با قوت بیشتری ادامه دهند.
مولانا عبدالحمید با اشاره به درگذشت مولانا خدانظر و مولانا خدابخش گوهری، دو تن از علمای برجسته سیستان‌وبلوچستان، هم‌زمان با وفات مولانا شهیدی، خاطرنشان کردند: درگذشت علما ضایعات بسیار بزرگی برای جامعه است، اما ما معتقدیم خداوند متعال کمبود این شخصیت‌ها را جبران می‌کند و برنامه‌های دین خود را کماکان به پیش می‌برد.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در پایان سخنان‌شان در جمع اساتید این مرکز بزرگ علمی، با اشاره به شرکت هیئتی از دارالعلوم زاهدان در مراسم تشییع جنازه مولانا شهیدی رحمه‌الله، بر ارتباط بیشتر با حوزه علمیه احناف خواف تأکید کردند.