- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

حضور مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع جنازه‌ی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز (21 دی 1395) در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرکت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، در این مراسم جمعی از جوانان پس از اطلاع از حضور شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، به‌صورت خودجوش در مسیر تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ایشان را همراهی ‌کردند.
اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و تحصیل‌کردگان باتوجه به شناختی که از حضرت شیخ‌الاسلام داشتند با رساندن خود به ایشان، از حضورشان در این مراسم تشکر و قدردانی ‌کردند.
همچنین مولانا عبدالحمید در این مراسم با بعضی از مسئولین دیدار کردند و مراتب تسلیت خود و جامعه‌ی اهل سنت را به آنان ابلاغ کردند.
در حاشیه‌ی این مراسم مولانا عبدالحمید در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کردند: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت استثنایی بود و برای مردم ایران زحمات زیادی کشید و فقدان ایشان قابل جبران نیست و ضایعه‌ی بزرگی به شمار می‌رود، مگر اینکه خداوند متعال جبران کند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: آیت‌الله هاشمی دید بلندی داشت و در وحدت اقوام و مذاهب بسیار مؤثر بود. علما و اندیشمندان اهل سنت با ایشان ملاقات داشتند و او هم از حقوق اقلیت‌ها دفاع می‌کرد.