- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

پیام تسلیت مولانا عبدالحمید در پی ترور مولانا احتشام‌الحق آسیاآبادی

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور پیامی، ضمن اظهار تأسف شدید از ترور مولانا احتشام‌الحق آسیاآبادی، یکی از علمای سرشناس بلوچستان پاکستان، مراتب تسلیت خویش را به خانواده ایشان و سایر شاگردان و ارادتمندانش ابراز داشتند.
مفتی احتشام‌الحق آسیاآبادی و فرزندش مولوی شبیراحمد عصر یکشنبه 3 مرداد در شهرستان کیچ، جنوب بلوچستان پاکستان، به ضرب گلوله افراد ناشناس به شهادت رسیدند.

متن پیام حضرت شیخ‌الاسلام بدین شرح است:

«إنا لله و إنا إلیه راجعون»
ترور انسان‌های بی‌گناه عملی مذموم، ناپسند و محکوم است، اما قباحت و زشتی این عمل وقتی دوچندان می‌شود که یک عالم دینی مورد هدف قرار گیرد.
شنیدن خبر شهادت عالم فرزانه و مجاهد، مولانا مفتی احتشام‌الحق آسیاآبادی، مدیر و مؤسس مدرسه دینی “جامعه رشیدیه” آسیاآباد، و فرزند برومند ایشان، موجب تألم و تأثر اینجانب گردید.
مولانا احتشام‌الحق رحمه‌الله محققی برجسته و عالمی دلسوز بود که خدمات علمی زیادی به جامعه پاکستان، به‌ویژه مردم بلوچستان پاکستان ارائه نمود. روشنگری‌های این شخصیت برجسته در زمینه‌های مختلف فکری و عقیدتی راهگشای بسیاری از جویندگان حقیقت بود.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده، بستگان، شاگردان و ارادتمندان مولانا احتشام‌الحق رحمه‌الله، برای آن عالم فرزانه و فرزند رشیدش غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر را از ایزد منان مسئلت دارم.


(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت و مدیریت دارالعلوم زاهدان