مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان:

“تقوا” بهترین راه مقابله با چالش‌های زندگی‌ است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (25 تیر 1395) ضمن تاکید بر لزوم تقوا و پرهیزگاری در تمام شئونات زندگی، آن را بهترین راه مقابله با مشکلات و چالش‌های زندگی دانستند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در این مراسم باشکوه اظهار داشتند: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیایی‌ست که انواع آفات و مصایب و دشمنی‌ها در آن قرار دارند. در این دنیا تمام انسان‌ها به‌ویژه کسانی‌که در مسیر دین و شریعت و اعتدال حرکت می‌کنند همواره در معرض وساوس شیطان‌های جنی و انسی هستند.
ایشان بر «استعانت از رب‌العالمین» تاکید و توصیه کردند و گفتند: برای نجات از این وساوس و عداوت‌ها خداوند متعال دستور داده است که از رب‌العالمین استعانت بجوییم و به او پناه ببریم. خداوند متعال سوره‌های معوذتین (قل أعوذ برب الفلق- قل أعوذ برب الناس) را به همین منظور نازل فرموده است.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه‌ی سخنان‌شان بر لزوم تقوا و پرهیزگاری تاکید کردند و خاطرنشان نمودند: تقوا یعنی اطاعت از تمام فرامین و دستورات الهی و پرهیز از منهیات و گناهان. ایمان، توکل، اقامه نماز، پرداخت زکات، صبر و بردباری، رعایت حقوق‌الله و حقوق‌الناس از نشانه‌های تقوا هستند.
ایشان در ادامه افزودند: تقوا و پرهیزگاری نصرت و کمک پروردگار را به همراه دارد. خداوند متعال انسان‌های متقی و پرهیزگار را در دنیا و آخرت خوش‌خبری و مژده بهشت داده است و می‌فرماید: «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ*الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ*لَهُمُ الْبُشْرَى فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ…» کسانی که از خدا می‌ترسند و تقوا پیشه می‌کنند در دنیا و آخرت از خوف و غم و اندوه نجات پیدا می‌کنند. متقین و اولیاءالله در دنیا و آخرت زندگی طیبه و راحتی دارند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «ایمان» و «تقوا» را نشانه‌های بارز اولیای الهی برشمردند و گفتند: ایمان و تقوا دو محور هستند که هر انسانی از این دو ویژگی برخوردار باشد جزو اولیاءالله قرار می‌گیرد. تقوا و پرهیزگاری بهترین راه مقابله با تمام ناهمواری‌ها و چالش‌هاست. تمام انبیا و اولیاءالله و مقربان بارگاه الهی به‌وسیله تقوا نجات یافتند.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: تقوا سپر بلا و مایه‌ی نجات است و نصرت‌های الهی را جلب می‌کند. اگر تقوا را رعایت کنیم و در هنگام مشکلات و مصایب به الله تعالی پناه ببریم از تمام گرفتاری‌ها، چالش‌ها و مشکلات نجات می‌یابیم. لذا مواظب باشیم زندگی را به غفلت سپری نکنیم، زیرا همه‌ی ما مسیر قبر و صحرای محشر را در پیش داریم که باید برای نجات از عذاب الهی در روز قیامت آمادگی کنیم.

چاپ

1803 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 25 تیر, 1395


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©