پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

“تقوا” بهترین راه مقابله با چالش‌های زندگی‌ است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (25 تیر 1395) ضمن تاکید بر لزوم تقوا و پرهیزگاری در تمام شئونات زندگی، آن را بهترین راه مقابله با مشکلات و چالش‌های زندگی دانستند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در این مراسم باشکوه اظهار داشتند: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیایی‌ست که انواع آفات و مصایب و دشمنی‌ها در آن قرار دارند. در این دنیا تمام انسان‌ها به‌ویژه کسانی‌که در مسیر دین و شریعت و اعتدال حرکت می‌کنند همواره در معرض وساوس شیطان‌های جنی و انسی هستند.
ایشان بر «استعانت از رب‌العالمین» تاکید و توصیه کردند و گفتند: برای نجات از این وساوس و عداوت‌ها خداوند متعال دستور داده است که از رب‌العالمین استعانت بجوییم و به او پناه ببریم. خداوند متعال سوره‌های معوذتین (قل أعوذ برب الفلق- قل أعوذ برب الناس) را به همین منظور نازل فرموده است.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه‌ی سخنان‌شان بر لزوم تقوا و پرهیزگاری تاکید کردند و خاطرنشان نمودند: تقوا یعنی اطاعت از تمام فرامین و دستورات الهی و پرهیز از منهیات و گناهان. ایمان، توکل، اقامه نماز، پرداخت زکات، صبر و بردباری، رعایت حقوق‌الله و حقوق‌الناس از نشانه‌های تقوا هستند.
ایشان در ادامه افزودند: تقوا و پرهیزگاری نصرت و کمک پروردگار را به همراه دارد. خداوند متعال انسان‌های متقی و پرهیزگار را در دنیا و آخرت خوش‌خبری و مژده بهشت داده است و می‌فرماید: «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ*الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ*لَهُمُ الْبُشْرَى فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ…» کسانی که از خدا می‌ترسند و تقوا پیشه می‌کنند در دنیا و آخرت از خوف و غم و اندوه نجات پیدا می‌کنند. متقین و اولیاءالله در دنیا و آخرت زندگی طیبه و راحتی دارند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «ایمان» و «تقوا» را نشانه‌های بارز اولیای الهی برشمردند و گفتند: ایمان و تقوا دو محور هستند که هر انسانی از این دو ویژگی برخوردار باشد جزو اولیاءالله قرار می‌گیرد. تقوا و پرهیزگاری بهترین راه مقابله با تمام ناهمواری‌ها و چالش‌هاست. تمام انبیا و اولیاءالله و مقربان بارگاه الهی به‌وسیله تقوا نجات یافتند.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: تقوا سپر بلا و مایه‌ی نجات است و نصرت‌های الهی را جلب می‌کند. اگر تقوا را رعایت کنیم و در هنگام مشکلات و مصایب به الله تعالی پناه ببریم از تمام گرفتاری‌ها، چالش‌ها و مشکلات نجات می‌یابیم. لذا مواظب باشیم زندگی را به غفلت سپری نکنیم، زیرا همه‌ی ما مسیر قبر و صحرای محشر را در پیش داریم که باید برای نجات از عذاب الهی در روز قیامت آمادگی کنیم.

خروج از نسخه موبایل