شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید طی بیانیه‌ای، حملات هماهنگ در عربستان سعودی خصوصا در مدینه منوره را زشت و قبیح دانستند و آن را با شدت تمام محکوم کردند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیه شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم: «من أخاف أهلَ المدينةِ أخافه الله عز وجل، وعليه لعنةُ اللهِ والملائكةِ والناسِ أجمعين، لا يقبلُ اللهُ منه يومَ القيامة صرفاً ولا عَدْلاً». (رواه أحمد والنسائي في الكبرى برجال الصحيح، والطبراني في الكبير أيضاً)
ترجمه: «کسی که اهل مدینه را بترساند، خداوند او را مورد خوف و خشم خویش قرار خواهد داد و لعنت خدا، فرشتگان و تمام انسان‌ها بر او باد. خداوند در روز قیامت از چنین فردی هیچ توبه و عوضی را نمی‌پذیرد».
متاسفانه جهالت و انحراف به‌جایی رسیده است که حتی مقدس‌ترین اماکن که مهبط وحی هستند و در دل همه مسلمانان جای دارند، در ایام رمضان و در آستانه عید سعید فطر مورد حمله وحشیانه تروریستی قرار می‌گیرند.
این حادثه دلخراش و‌ تکان‌دهنده باعث جریحه دار شدن قلوب عموم مسلمانان گشته و خشم و انزجار همه آنان را برانگیخته است.
بنده با شدت تمام این جنایت قبیح و زشت را محکوم نموده، اعلام می‌دارم که کار به‌جایی رسیده است که در حرمین شریفین که محل امن بوده‌اند وقتی امنیت نباشد، جای دیگر نیز امنیت نخواهد بود. لازم است کشورهای اسلامی و جامعه جهانی با ریشه‌یابی صحیح و آسیب‌شناسی درست و تدبیر برای ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی و تروریسم اقدام کنند؛ در غیر این صورت منتظر بحران و ناامنی و بی ثباتی بیشتر دنیا باشند.


(مولانا) عبدالحمید
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان

چاپ

2173 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 18 تیر, 1395


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©