مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

توشه سفر آخرت تقوا و عمل نیک است

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی برای آخرت در زندگی دنیا، «تقوا» و «عمل نیک» را توشه‌های سفر آخرت دانستند.
مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان گفتند: انسان باید از فرصت زندگی دنیا برای آمادگی آخرت استفاده کند. انسان در همین دنیا می‌تواند از طریق اعمال نیک مانند نماز، روزه، صدقات و سایر نیکی‌ها برای آخرت نور و روشنایی کسب کند.
ایشان در ادامه افزودند: قرآن عظیم‌الشأن می‌فرماید شما برای آخرت خود بهترین توشه که تقوا هست را ذخیره کنید. انسانی که قصد سفر به شهر و دیاری را دارد باید برای خود توشۀ سفر بردارد، همین‌طور باید برای سفر آخرت هم توشه همراه داشته باشد و توشه سفر آخرت تقوا و عمل صالح است. در سفرهای دنیوی اگر شخصی توشه به همراه نداشته باشد، شاید بتواند از دیگران کمک بخواهد و برای خود توشه بگیرد، اما در آخرت هیچ‌کس به فکر دیگری نیست.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: دنیا محل آمادگی برای آخرت است. انسان باید در زندگی دنیا برای جمع‌آوری توشه سفر آخرت تلاش کند تا در روز قیامت پریشان و درمانده نشود، زیرا آخرت محل سعی و تلاش نیست.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کردند: از تمام امکاناتی که خداوند در دنیا در اختیار ما گذاشته است باید کمال استفاده را ببریم و برای سفر آخرت آمادگی نماییم. قرآن می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّى*وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى» به رستگاری می‌رسد کسی که الله را یاد کند و نماز بخواند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «محبت دنیا» را محور تمام گناهان دانستند و گفتند: انسانها به محبت دنیا گرفتار شده و از آخرت غافل شده‌اند، درحالی که خداوند متعال می‌فرماید آخرت برای شما از دنیا بهتر است. محبت دنیا محور تمام گناهان و اشتباهاتی است که انسان‌ها مرتکب می‌شوند. انسانی که به محبت دنیا گرفتار است، به دنیا دل می‌بندد و از آخرت غافل می‌شود.

 

همایش دانش‌آموختگی زاهدان نمونه‌ای از وحدت و همدلی است
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنان‌شان به نزدیک‌شدن همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان اشاره کردند و گفتند: جلسه فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان که پنجشنبه آینده (16 اردیبهشت) برگزار می‌شود، مایه خیر و برکت برای استان و کشور ما و به نفع شیعه و سنی و اقوام و مذاهب است. این همایش نمونه‌ای از وحدت، همدلی و هم‌گرایی است.
مدیریت دارالعلوم زاهدان ضمن درخواست دعا برای قبولیت این مراسم معنوی، از عموم مردم و مسئولین خواستند میهمانان این مراسم را اکرام کنند.

 

مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان با اشاره به حادثه اخیر در خاش که منجر به شهادت 3 تن از مأمورین نیروی انتظامی شد، این اقدام را محکوم کردند و گفتند: حادثه‌ای که در خاش اتفاق افتاد و مأموران جان برکف نیروی انتظامی در آن به شهادت رسیدند همه ما را تکان داد. ما این حادثه زشت را به شدت محکوم می‌کنیم.
ایشان افزودند: این مامورین که برای امنیت مردم از آسایش خودشان می‌گذرند، باید امنیت‌شان حفظ شود. نباید هیچ فردی، مخصوصا کسانی که حافظان امنیت مردم هستند، مورد هدف قرار بگیرد. چنین اقداماتی به نفع استان و مردم ما نیست.

چاپ

2098 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 10 اردیبهشت, 1395


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©