- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

کاندیداها و طرفداران‌شان از دروغ، تهمت و افترا پرهیز کنند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، از تمام کاندیداها و هواداران آنان خواستند اخلاق اسلامی را مدنظر قرار دهند و از افترا و تهمت علیه یکدیگر پرهیز کنند.
مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (30 بهمن 1394) اظهار داشتند: انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور یکی از صحنه‌های بسیار مهم است که از سراسر دنیا این انتخابات را با دوربین‌های خودشان رصد می‌کنند تا ببینند ملت ایران چکار می‌کند. لذا حضور همه باید گسترده و پرشور باشد.
ایشان در ادامه به رعایت اخلاق اسلامی در دوران تبلیغات انتخاباتی تاکید کردند و گفتند: با توجه به اینکه در این انتخابات تعداد کاندیداها زیاد هستند و طرفدارانی هم دارند، لذا همۀ افراد باید مواظب باشند غیبت یکدیگر را نکنند و از تهمت، افترا، بدگمانی و تحقیر یکدیگر به شدت پرهیز نمایند تا شاهد انتخاباتی سالم باشیم. متاسفانه این روزها در فضاهای مجازی برخی‌ها خدا و حساب و کتاب روز قیامت را در نظر نمی‌گیرند و دین خود را به‌خاطر دنیای دیگران می‌فروشند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کردند: صداقت و امانتداری بسیار مهم و جزو برجسته‌ترین صفات اخلاقی در فرهنگ و تمدن اسلام هستند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم قبل از بعثت نیز به صداقت و امانتداری معروف و مشهور بودند. لذا همه ما باید از دروغ پرهیز کنیم، زیرا دروغ از سنگین‌ترین گناهانی است که خشم و لعنت پروردگار را به دنبال دارد. امانتداری نیز باید رعایت شود. رأی شما یک امانت است که باید مواظب باشید این امانت را در دست چه کسی می‌دهید.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه ضمن تاکید مردم بر «حضور گسترده و فعال» در انتخابات، خطاب به مردم زاهدان خاطرنشان کردند: حضور همه شما در این انتخابات گسترده و فعال باشد. شرکت در انتخابات را بر تمام کارهای انفرادی و اجتماعی خود ترجیح دهید. پیام بنده را به مادران و خواهران و تمام کسانی که واجد شرایط هستند نیز برسانید که در صحنۀ انتخابات حضور پیدا کنند. رأی شما بسیار تعیین‌کننده است و همۀ ما باید در تعیین سرنوشت خودمان دخالت داشته باشیم. این از دستاوردهای جمهوی اسلامی است که ملت در سرنوشت خویش نقش داشته و تاثیرگذار باشد.
ایشان اظهار داشتند: در این انتخابات برای خبرگان و مجلس شورای اسلامی نماینده انتخاب می‌شود. مردم زاهدان در این انتخابات می‌توانند دو نماینده برای مجلس خبرگان در سطح استان سیستان‌وبلوچستان و دو نمایندۀ مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند، یعنی مجموعا مردم زاهدان می‌توانند به چهار نفر رأی بدهند.
ایشان بر انتخاب «افراد اصلح» تاکید کردند و گفتند: انتخابات با بیداری و هوشیاری کامل انجام گیرد. توصیه بنده به مردم زاهدان و استان آن است که سعی کنند بهترین افراد و کاندیداهای اصلحی که برای مجلس و مردم مفید باشند را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند. نمایندگان خوب، شایسته، باتجربه و اندیشمند مایۀ عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنان‌شان با بیان این مطلب که «در این روزها بسیاری هستند که می‌خواهند به هر نحوی رقبای خود را از صحنه بیرون کنند یا نقش آنان را کمرنگ جلوه دهند» از عموم مردم خواستند به چنین شایعاتی توجه نکنند و با «تحقیق» و «هوشیاری» به افراد اصلح و دلسوز رأی دهند.