مولانا عبدالحمید در هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب:

کتاب بالاترین سرمایه بشر است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب، از کتاب به عنوان «بالاترین سرمایه بشر» یاد کردند و ضرورت مطالعه کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را مورد تاکید قرار دادند.
مولانا عبدالحمید در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب که صبح امروز (یکشنبه 25 بهمن 1394) در زاهدان برگزار شد، به بیان اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه پرداختند و اظهار داشتند: بشر در گذشته، حال و آینده هرچه داشته و خواهد داشت به کتاب برمی‌گردد. قرآن مجید «ام‌الکتاب» و بالاترین کتاب است. کتاب‌های آسمانی سایر ادیان نیز دارای ارزش و اهمیت هستند، اما در طول تاریخ مقداری مورد دستبرد و تحریف قرار گرفته‌اند.
ایشان در ادامه افزودند: کتاب بالاترین سرمایه بشر است. بالاترین سرمایه بشر علم است و کتاب نیز حاوی علم است. همۀ کتاب‌ها خوب هستند، اما هیچ کتابی نمی‌تواند مانند قرآن عظیم‌الشأن و کتاب‌های حاوی احادیث صحیح و ثابت از رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم انسان را به راه درست و مستقیم راهنمایی و هدایت کند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز اشاره کردند و گفتند: یکی از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب است. امروزه انواع نمایشگاه‌ها برگزاری می‌شود، اما بهترین نمایشگاه، نمایشگاه کتاب است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور تسهیل در امر خریداری کتاب اقدام به برگزاری آن می‌کند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان بر اهمیت مطالعه نیز تاکید کردند و خاطرنشان نمودند: ما باید جامعۀ خود را به مطالعه کتاب تشویق کنیم. کتاب‌های گذشتگان سرمایه‌های ملت ما هستند. ما می‌تواینم با مطالعۀ کتاب‌های دانشمندان، ادیبان و متفکران گذشته که افتخار ملاقات با آنان را نداشته‌ایم، به نوعی زانوی تلمذ و شاگردی در مقابل‌شان به زمین بگذاریم.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان از تمامی ناشرانی که از راه‌های دور و نزدیک در هفدمین نمایشگاه سراسری در زاهدان شرکت کرده‌اند تقدیر و تشکر نمودند.

چاپ

1895 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 25 بهمن, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©