مولانا در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

در انتخاب نمایندگان به اصل “شایسته‌سالاری” توجه شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس، از عموم مردم خواستند ضمن توجه به اصل «شایسته‌سالاری»، افرادی را انتخاب کنند که دنبال تحکیم وحدت هستند و به منافع مردم می‌اندیشند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (23 بهمن 1394) با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات اظهار داشتند: صحنه انتخابات یکی از امتحانات و آزمون‌های ملی است که همۀ ما باید آمادگی حضور گسترده و شرکت وسیع در این صحنه را داشته باشیم.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: اگرچه خواستۀ مردم ما از شورای محترم نگهبان آن بود که سعه صدر بیشتری از خود نشان دهد و افراد بیشتری را تائید کند تا ملت بتواند افراد اصلح را از یک لیست بیشتر انتخاب کند، اما ضمن اینکه امید تائید صلاحیت افراد دیگری وجود دارد، همه ما باید تلاش کنیم در این انتخابات بهترین افراد را از بین تائیدشدگان برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کردند: همان‌گونه که قبلا گفته‌‌ام سعی کنیم این انتخابات را قومی و مذهبی نکنیم، بلکه باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها را مدنظر قرار دهیم و به کسی رأی دهیم که به منافع عموم مردم می‌اندیشد. باید به اصل «شایسته‌سالاری»، که یک اصل پذیرفته‌شده در بین ملت‌های توسعه‌یافته است، توجه کنیم.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: به اعتقاد و باور بنده شایسته‌ترین فرد برای مجلس کسی است که به نفع عموم مردم باشد و دارای شجاعت، توانمندی و تعامل قوی باشد. لذا توصیه بنده به شیعه و سنی و مردم استان سیستان‌وبلوچستان، به‌ویژه مردم عزیز زاهدان آن است که برای تحکیم وحدت و جلوگیری از ایجاد اختلاف دشمنان سعی کنید از طریق ائتلاف کار کنید. مخصوصا در شرایط کنونی که دو نماینده از زاهدان برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود، ائتلاف نیز بین دو فرد شایسته؛ یکی از بین اهل‌سنت و یکی از بین برادران شیعه، صورت گیرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: درخواست بنده از تمام عزیزان، اعم از سیستانی، بلوچ، بیرجندی، یزدی، کرمانی و عموم مردم عزیز زاهدان آن است که به نمایندگانِ یکدیگر رأی بدهید. اگر با تفاهم کار کنیم مطمئن باشید که برادری، اخوت و وحدت ما حفظ می‌شود.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: توصیه دیگر بنده به عموم مردم استان به‌ویژه مردم عزیز زاهدان و سیستان آن است که به افرادی رأی بدهند که در درجۀ اول بتوانند مردم استان را با یکدیگر نزدیک کنند و در درجۀ دوم بتوانند برای مردم کار کنند و از حقوق مردم دفاع کنند. افرادی انتخاب شوند که به مدیریت و مسئولین استانی در راستای خدمت به مردم کمک کنند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: در شرایط کنونی که دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد رخنه و اختلاف بین صف‌های مسلمانان استفاده می‌کنند، اگر بین صف‌های ما فاصله نباشد، دشمن هم نمی‌تواند نفوذ کند. وحدت مردم استان و کشور می‌تواند ضامن امنیت باشد.
ایشان تاکید کردند: وحدت و انسجام بزرگترین عامل تاثیرگذار در امنیت پایدار است. دلیل بروز برخی ناامنی‌های گذشته در استان به بعضی اختلافات برمی‌گشت، اما امروز که الحمدلله ما با یکدیگر متحد هستیم دشمن نیز فرصت ایجاد اختلاف را پیدا نمی‌کند. باید این وحدت و انسجام با سعه صدر حفظ شود.

قبول انتخاب مردم همانند رأی آنان یک امانت است
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان خطاب به نامزد‌های انتخاباتی نیز خاطرنشان کردند: درخواست بنده از تمام کسانی که احساس مسئولیت و تعهد کرده و در صحنه آمده‌اند آن است که وقتی جمعی بر شایستگی برخی افراد اتفاق‌نظر کردند، آنان نیز بر این موضوع راضی باشند و خدا را شکر کنند، زیرا نمایندگی یک مسئولیت و امانت است.
ایشان یادآور شدند: همان‌طور که رأی مردم امانت است، قبول کردن انتخاب مردم نیز یک امانت و مسئولیت است، اگر این مسئولیت به کسی که شایستگی هم دارد محول نشد باز هم خدا را سپاس بگوید و کسی که عهده‌دار این مسئولیت خطیر می‌شود به الله تعالی پناه ببرد و از الله کمک بطلبد.

حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن سبب ناامیدی دشمنان شد
مولانا عبدالحمید در بخشی دیگری از سخنان‌شان از «حضور گستردۀ مردم» در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کردند و گفتند: جا دارد از همه شما به‌خاطر حضور گسترده در راهیپمایی روز 22 بهمن تقدیر و تشکر کنم. حضور شما در این روز مایۀ ناراحتی و ناامیدی دشمنان، و سبب خوشحالی و خرسندی دوستان شد و سبب تحکیم بیشتر وحدت گردید.
ایشان همچنین از شرکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در زاهدان نیز تقدیر کردند و افزودند: حضور سبز جناب آقای دکتر جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سخنرانی جامع و فراگیرشان در مراسم راهپیمایی زاهدان بسیار خوشحال‌کننده بود.
ایشان خاطرنشان کردند: حضور مسئولین و مدیران ارشد کشور در چنین مراسمی بسیار تاثیرگذار بوده و علامت توجه دولتمردان به ملت و مردم است.

ما از هر بانکی که در جهت اجرای قوانین اسلامی گام بردارد استقبال می‌کنیم
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنان خویش با اشاره به راه‌اندازی شعبۀ فقهی بانک انصار در زاهدان گفتند: جا دارد از مسئولین و کارگزاران بانک انصار به‌خاطر راه‌اندازی شعبۀ فقهی این بانک در زاهدان تشکر کنم. در این شعبه یک عالم شیعه و یک عالم سُنی که به مسایل فقهی آشنایی دارند، مستقر می‌شوند تا مسایل این شعبه از هرگونه شائبۀ ربا دور باشد.
ایشان اظهار داشتند: الحمدلله امروزه در کشور ما انگیزۀ رعایت مسایل شرعی در بانکداری جمهوری اسلامی پیدا شده است و بانک انصار در این زمینه پیش‌قدم شده است. بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز در سال‌های گذشته تلاش‌هایی در این خصوص داشته است. لذا هر بانکی که در این زمینه گام بردارد ما استقبال می‌کنیم. البته این اقدامات از طرح‌های شهید شوشتری است که بحمدالله عملی شدند.

چاپ

1646 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 23 بهمن, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©