شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن اظهار تأسف و انتقاد از اوضاع جاری در سوریه، خواستار «آتش‌بس فوری» و «شکسته‌شدن محاصره‌ها» در این کشور بحران‌زده شد.
مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (25 دی‌ماه 1394) اظهار داشت: متاسفانه این روزها خبرهای هولناکی از سوریه به گوش می‌رسد و رسانه‌ها به تازگی از فاجعه‌های موجود در سوریه پرده برداشته‌اند که مردم بسیاری از شهرها در اثر محاصره از گرسنگی تلف می‌شوند و می‌میرند. حالاتی که رسانه‌ها از اوضاع سوریه منتشر کرده‌‌اند وجدان تمام انسان‌های بیداردل، دیندار و آزاده را ناراحت کرده است.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با انتقاد شدید از اوضاع جاری در سوریه خاطرنشان کرد: واقعا چرا باید جریان سوریه به این وضعیت اسفناک برسد؟ چرا باید حکومت‌ها تا این اندازه با یکدیگر اختلاف داشته باشند و قدرت‌ها برای رسیدن به منافع خود نه منافع ملت سوریه، با یکدیگر کشمکش داشته باشند که این کشور به این وضعیت گرفتار شود؟ ملت سوریه ملتی قابل ترحم است که همه ما باید برای نجات این ملت دعا کنیم.
ایشان در ادامه افزود: کشور سوریه یکی از کشورهای آباد و ملت سوریه یکی از بهترین ملت‌های دارای فرهنگ و تمدن کهن است. اختلافات و مشکلات این کشور فقط باید از راه‌های سیاسی و مذاکره حل شوند و جلوی آوارگی ملت سوریه گرفته شود. چرا باید کشور سوریه که زمانی از آبادترین کشورها و ملت سوریه از سیرترین ملت‌های جهان بود، امروز به این صورت ویران شود و ملت‌اش از گرسنگی بمیرد؟!
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: پیام و توصیۀ همه ما به قدرت‌ها، دولت‌ها و سازمان ملل آن است که به ملت سوریه رسیدگی شود. باید آتش‌بس فوری در این کشور برقرار شود و تمام محاصره‌ها شکسته شود و به گرسنگان و آوارگان سوریه به صورت جدی رسیدگی شود.

چاپ

1798 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 25 دی, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©