پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

منطقه آزاد چابهار فرصتی استثنایی برای توسعه سیستان و بلوچستان است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، طی سخنانی در نشست مدیران منطقه آزاد چابهار، این منطقه تجاری- صنعتی را “فرصتی استثنایی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان” توصیف کردند.

مولانا عبدالحمید شامگاه دوشنبه (26 آبان 93) پس از بازدید از منطقه آزاد چابهار، در جمع مسئولان منطقه آزاد خاطرنشان کردند: تدبیر و مشارکت در همه امور عملی بسیار شایسته است. امیدواریم با توجه به نعمات طبیعی که چابهار دارد شاهد تحول منطقه، استان و نهایتا بخشی از کشور باشیم، چرا که منطقه آزاد با وجود دریا و به عنوان یک بندر بزرگ که با بازارهای جهانی و آسیای میانه در ارتباط است، از این ظرفیت برخوردار بوده و آمادگی رقابت با برتری‎ ها را در زمینه های مختلف اقتصادی دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به اینکه دولت با سعه صدر و بدون محدودیت و سخاوتمندانه در تلاش جهت توسعه استان است گفتند: نباید در این منطقه شاهد بیکاری، بی‌تحرکی و بی‌انگیزگی باشیم، بلکه بایستی در همه امور منافع جمع درنظر گرفته شود و به جای منفعت‌طلبی در پی منفعت جامعه بود و اهدافی همچون فقرزدایی، رسیدگی به نیازمندان و به‏ویژه توجه به امر اشتغال‌ در جامعه را مدنظر قرار داد.
ایشان در ادامه ضمن اظهار تاسف از آمار بالای بیکاری در استان خاطرنشان کردند: مدیریت صنایع کلان در حال راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی، فولاد و خودروسازی است که بایستی شرایط لازم به‌ویژه با ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای جذب نیروهای بومی فراهم شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان منطقه آزاد چابهار را “فرصتی استثنایی برای استان” دانستند و اظهار داشتند: منطقه آزاد چابهار فرصتی استثنایی برای توسعه سیستان و بلوچستان و کشور است که در این راستا باید از این ظرفیت به منظور شکوفایی استان بهره گرفت؛ بهره‌گیری از نخبگان، کارشناسان و استفاده از نیروهای متخصص می‌تواند این ظرفیت بی‌نظیر را به سمت رشد و شکوفایی استان و حتی کشور جهت دهد.
مولانا عبدالحمید با اشاره به پیشرفت‎‌های چشمگیر منطقه آزاد گوادر پاکستان، خاطرنشان کردند: منطقه آزاد چابهار نباید از نظر توسعه و پیشرفت از منطقه آزاد گوادر پاکستان عقب بماند؛ چرا که آن کشور با مشارکت قدرت‌های بزرگ به سرعت در حال توسعه این منطقه است. باید فعالیت‌ها در این منطقه مدرن و متناسب با شاخص‌های منطقه‌ای و جهانی انجام شود تا الگویی از پیشرفت و توسعه پایدار در منطقه ارائه شود.
مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان سخنان‌شان در نشست مدیران منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار “انگیزه رضایت پروردگار در تمام امور” را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: پیشرفت کامل زمانی حاصل می‌گردد که هم در بُعد معنوی و هم در بُعد مادی تلاش صورت گیرد.

خروج از نسخه موبایل