پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

بزرگنمایی ناامنی در استان مغایر با سخنان بزرگان نظام است

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به برخی واکنش‏‎ها نسبت به حادثه شهادت یک معلم در قصرقند، ضمن انتقاد از “بزرگنمایی ناامنی در استان”، آن را “مغایر با سخنان بزرگان نظام” دانستند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنانشان در مراسم امروز نماز جمعه اظهار داشتند: حادثه شهادت معلم عزیز جناب آقای سرگزی بسیار تکان دهنده بود و بنده نیز در مراسم نماز جمعه هفته گذشته، و همچنین در سفر اخیری که داخل استان داشتم با شدت تمام آن را محکوم کردم. اما متاسفانه برخی افراد اقدام به بزرگنمایی این حادثه کردند، به طوری که این مسأله به رسانه های بین المللی کشیده شد. چنین اقداماتی باعث می شود تا مردم دنیا احساس کنند که در ایران اسلامی ناامنی وجود دارد، در حالی که مقامات جمهوری اسلامی، و در رأس آنها مقام معظم رهبری ایران را «جزیرة الأمن» دانسته و تاکید می کنند که ایران کشوری امن است. لذا بزرگنمایی این حوادث در رسانه‏های بین المللی مغایر با سخنان بزرگان نظام جمهوری اسلامی است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کردند: همه افراد باید به جای اینکه دنبال مسایل شخصی و گروهی و تسویه حساب‏های شخصی و جناحی باشند، منافع جمهوری اسلامی و منافع تمام ایرانیان و استان سیستان و بلوچستان را درنظر بگیرند. در روزهای گذشته چند نفر، از جمله جناب آقای بهرام باشنده، کارمند فرمانداری ایرانشهر، که از انسان‎های فرهیخته و مفید استان بودند، در ایرانشهر به شهادت رسیدند، اما ما اجازه هیاهو ندادیم تا موجبات سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود. استان سیستان و بلوچستان استان پهناوری است و احتمال وقوع اتفاق وجود دارد. افراد جاهلی از طرفین دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند. اما ما باید مواظب گفتار و کردار خود باشیم و نباید حرکتی انجام دهیم که موجب سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان کشور و ملت شود.
ایشان بر لزوم مجازات عاملان ناامنی در استان تاکید کردند و گفتند: ما معتقدیم که مسئولین ذیربط پیگیر مسأله شهادت معلم در قصرقند و نیز شهادت آقای باشنده در ایرانشهر باشند و عاملان این جنایات را دستگیر کرده و مجازات نمایند. مردم نیز با مسئولین همکاری نمایند. اما در عین حال مواظب باشیم که به خاطر منافع شخصی و تسویه حساب‏های حزبی، به ایران اسلامی و استان ضربه نزنیم.

نمایندگان مجلس به خاطر مسایل حزبی و جناحی دست و پای دولت را نبندند
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه گلایه ای هم از عملکرد مجلس شورای اسلامی کردند و گفتند: انتظار ملت از مجلس شواری اسلامی این است که با دولت تدبیر و امید همکاری داشته باشد. دولت و نمایندگان مجلس منتخبان ملت هستند. لذا از نمایندگان انتظار می رود که به خاطر مسایل جناحی و گروهی دست و پای دولت را نبندند تا دولت از طریق انتخاب وزاری مورد نظرش بتواند مسایل را به پیش ببرد. اما متاسفانه برخی از نمایندگان در مسیر دولت سنگ‏ اندازی می کنند.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: امروزه همه دنیا اقدامات نظام جمهوری اسلامی را زیر نظر دارند. لذا همه ما، به ویژه نمایندگان مجلس، باید بسیار هوشیار باشند. بنده به عنوان یک شهروند از مجلس شورای اسلامی گلایه دارم و مطمئن هستم ملت ایران، آنهایی که به جناب دکتر روحانی رأی داده اند و نیز بخش بزرگی از آنهایی که به ایشان رأی نداده اند، از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با دولت مدارا  و تعامل نماید و سختگیری نکند تا دولت بتواند رأی مثبت مجلس را برای وزاری پیشنهادی خود گرفته و آنها را وارد صحنه نماید.

اسیدپاشی کار افراطیون و حرکتی ضداسلامی بود
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان‎شان با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشتند: اسیدپاشی در اصفهان کار افراطیون بود که باید با افراد تندرو و افراطی در هر قشری که باشند برخورد شود. این حرکت حرکتی مذموم و ضداسلامی بود. این افراد با این کار ضربه بزرگی به ملت با فرهنگ و متمدن ایران اسلامی زدند.
ایشان از واکنش رئیس جمهور و هیئت دولت در خصوص این حادثه ابراز خرسندی کردند.

خروج از نسخه موبایل