- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

عیدگاه جدید اهل سنت زاهدان، هدیه نظام جمهوری اسلامی به مردم است

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به واگذاری عیدگاه جدید اهل سنت زاهدان، از آن به عنوان “هدیۀ نظام جمهوری اسلامی به مردم” یاد کردند.

مولانا عبدالحمید در فرازی از خطبه های امروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان به واگذاری عیدگاه جدید به اهل سنت زاهدان اشاره و خاطرنشان کردند: بالاخره با فضل و احسان رب العالمین و حُسن نیت، دوراندیشی و تدبیر مسئولین محترم انتظار من و شما در مورد عیدگاه جدید اهل سنت زاهدان به پایان رسید و زمین وسیعی به عیدگاه اختصاص داده شد تا مردم زاهدان و حومه بتوانند به راحتی در آن نماز بخوانند و مانند سال‌های گذشته در کوچه و خیابان برای بستن  صف‌های نماز عید سرگردان نشوند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن ابراز خرسندی از واگذاری عیدگاه جدید اظهار داشتند: نعمتی که بعد از مدت‎ها انتظار به انسان برسد، بسیار شیرین و لذت‎بخش است؛ حدود 12 سال است که موضوع درخواست عیدگاه اهل سنت زاهدان مورد پیگیری است و الله تعالی در این زمان آرزوی ما را محقق گردانید.
ایشان در ادامه افزودند: زمینی که برای عیدگاه اختصاص داده شده است، إن شاءالله، ماندگار و پایدار خواهد بود. این عیدگاه زمین وسیعی است که علاوه از ما، نسل‎های آینده نیز می توانند برای برگزاری نماز کمال استفاده را از آن برده و کمبود جا نداشته باشند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان اختصاص عیدگاه جدید را “هدیۀ نظام جمهوری اسلامی به مردم” دانستند و گفتند: اختصاص این عیدگاه را هدیه ای از جانب نظام جمهوری اسلامی به مردم می دانیم. اگر چه تشکر اصلی را- إن شاءالله- روز عید خواهیم کرد، اما جا دارد از مدیریت استان، مسئولین امر و در رأس همه از مدیریت کشور تشکر نموده و برای همه آنان دعای خیر نماییم.
مدیر دارالعلوم زاهدان با اشاره به آغاز عملیات آماده‎سازی زمین جدید عیدگاه، اظهار داشتند: همچنین جا دارد از مردم عزیز و تمام کسانی که از بعد ازظهر چهارشنبه با انواع وسایل از قبیل لودر، بلدوزر، گریدر، کمپرسی و… آمده اند و زمین را برای برگزاری نماز عید تسطیح و آماده می کنند، تشکر نموده و برای آنها نیز دعای خیر نمایم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان از برگزاری نماز عید قربان در عیدگاه جدید خبر دادند و گفتند: به شما خوش‎خبری می دهم که إن شاءالله نماز عید قربان را با آرامش و امنیت در عیدگاه جدید برگزار خواهیم کرد. لذا به همه مردم اطلاع‎رسانی کنید تا برای برگزاری نماز عید، به عیدگاه جدید بیایند.