- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

گزیده ای از سخنان مولانا در جلسه ختم قرآن مسجد جامع کریم آباد زاهدان

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید طی سخنانی در مراسم ختم کلام الله مجید در مسجد جامع کریم آباد زاهدان، که شب نوزدهم رمضان برگزار شد، با اشاره به جایگاه شامخ قرآن مجید اظهار داشتند: این احسان خداوند است که قرآن مجید را برای ما فرستاد؛ کتابی که هم برای آخرت و هم برای دنیای ما مفید است. اگر زندگی ما مطابق قرآن باشد و بر دستورات آن عامل باشیم؛ هم ایمان داشته باشیم و هم تقوا پیشه کنیم هم حقوق الله و هم حقوق الناس را رعایت کنیم سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده ایم. تقوا و پرهیزگاری در دین اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی انسان تقوا پیشه کند و مطابق دین زندگی نماید خدا.ند متعال برکات خود را بر وی نازل می کند.

ایشان در ادمه افزودند:. هر ملتی که به قرآن برگردد و بر آن عامل باشد و آن را بخواند آن ملت به طرف موفقیت و سربلندی خواهد رفت. قرآن مایه موفقیت ملتهاست. اما جای افسوس است برای ملتی که از نعمت قرآن برخوردار باشد، ولی باز هم دچار مشکلات و ذلت باشد. دلیل اینکه امروز مسلمانان دنیا در این همه مشکلات گرفتارند آن است که قرآن را کنار گذاشته اند. اگر مسلمان تقوا را اختیار کند و بر قرآن عامل باشد از این مشکلات نجات پیدا می کند.
مدیر دارالعلوم زاهدان عمل به قرآن را عامل موفقیت صحابه عنوان کردند و گفتند: صحابه از آنجایی که به صورت بر قرآن عامل بوده و کاملا مطیع دستورات خدا و رسول بودندبه موفقیت رسیده و به آن جایگاه بالا دست یافتند. امروزه مسلمان نماز نمی خواند، زکات نمیدهد و می خواهد مانند صحابه باشد.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان بر پایبندی به نماز جماعت، حفظ دینداری و دوری از انواع گناهان تاکید کرده و از همگان خواستند تا از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت اصلاح و تزکیه خویش استفاده نمایند.