- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

وحدت و انسجام، اجرای عدالت و حرکت اعتدال‏گرایانه ضامن بقای هر نظام است

 مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز (18 بهمن 1392) با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشتند: انقلاب اسلامی ایران اولین بیداری اسلامی در جهان بود که همه اقوام و مذاهب، حوزویان و دانشگاهیان و اقشار مختلف ملت ایران به قیادت بنیانگذار جمهوری اسلامی در این انقلاب مشارکت داشتند، حتی کسانی که به اسلام اعتقاد نداشته و دین‏گرا هم نبودند برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمک کردند. زیرا ملت ایران احساس کرد که کشور برای نجات از حکومت فردی و شخصی و رهایی از ظلم و استبداد نیاز به یک تحول و دگرگونی دارد تا ملت بتواند سرنوشت خودش را به دست خویش تعیین نماید.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با “بی سابقه” خواندن انقلاب ایران، خاطرنشان کردند: قیام و خیزش ملت ایران بزرگترین قیام عصر حاضر و یک انقلاب بی سابقه بود که ملت ایران با اتحاد و انسجام قیام کردند. و همان طور که این انقلاب برای ملت ایران سربلندی و حرمت آورد و ملت ایران به عنوان یک ملت بیدار و انقلابی در دنیا مطرح شد، بقای این انقلاب و نظام نیز در اتحاد مردم و حمایت اقوام و مذاهب و اقشار مختلف جامعه است. به اعتقاد بنده همان‌طور که وحدت و انسجام و اجرای عدالت بالاترین عامل بقای هر نظام و انقلاب می باشد، تفرقه و اختلاف نیز بالاترین تهدید برای هر نظام و انقلاب است. اختلاف، تفرقه و تشتت می تواند بزرگترین تهدید برای هر نظام در دنیا، از جمله نظام اسلامی، بشمار آید.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کردند: اجرای عدالت و حرکت اعتدال‏گرایانه می تواند ضامن بقای هر نظام و انقلابی باشد. لذا تمامی قوا و همه دست اندرکاران باید در مسیر اعتدال حرکت کنند، زیرا اعتدال مورد تائید رب العالمین بوده و دین ما دین اعتدال است و افراط و تندروی برای کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی خطر بسیار بزرگی محسوب می شود.
مولانا عبدالحمید “فساد” را «بالاترین تهدید برای جمهوری اسلامی» دانستند و خاطرنشان نمودند: به اعتقاد بنده بالاترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی “فساد” است که باید با فساد اداری و رشوه خواری مبارزه شود. مبارزه با فساد برای تمام قوا مهم و حیاتی است. لذا کسانی که در فساد و ضربه زدن به بیت المال دست داشته اند، در هر لباس و جایگاهی که قرار دارند، باید از مسیر قانونی مورد تعقیب قرار گرفته و بیت المال به ملت بازگردانده شود.
ایشان در ادامه یادآور شدند: باید به همه ملت با نگاه یکسان نگریسته شود. جناح‏ها و احزاب فرصت هستند و تهدید نیستند، اما نباید در کشور ما منازعات و درگیری جناحی وجود داشته باشد، بلکه باید رقابت‏ها سالم بوده و یکدیگر را تحمل کنند و همه ملت سعه صدر داشته باشد، که در این صورت ملت ایران می تواند ملتی سربلند بوده و آینده روشنی را در پیش داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه همگان را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن تاکید و توصیه نمودند.

سرمایه‌داران، بدون هیچ‌گونه ترس و هراسی در استان سرمایه گذاری کنند
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری و توسعه استان سیستان و بلوچستان، که اواسط هفته گذشته و با حضور معاون اول رئیس جمهور در زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه “دولت تدبیر و امید، دولتی اعتدال‏گرا بوده و از سرمایه گذاری ملت حمایت خواهد کرد.” از سرمایه داران خواست که بدون هیچ‌گونه ترس و هراسی که در گذشته وجود داشته است، در بخش‏های مختلف در استان سرمایه گذاری کنند تا از این طریق هم خودشان سود و منفعتی حاصل کنند و هم امکان اشتغال برای بسیاری از بیکاران جامعه فراهم شود.