- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

وحدت با شعار و آرزو محقق نمی شود

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با بیان اینکه “توسعه و پیشرفت کشورها و شکوفایی ملت‏ها در گرو اتحاد و انسجام است”، تحقق وحدت با شعار و آرزو را غیرممکن دانست.
ایشان که در جمع نمازگزاران اهل سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه (6 بهمن 1391) این شهر سخن می گفت، با اشاره به سال‏روز ولادت پیامبر اکرم- صلی الله علیه وسلم- و آغاز هفته وحدت، خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی یک ضرورت و نیاز است. اگر مسلمانان با هم متحد نباشند، دشمنان اسلام از راه تفرقه، که کم هزینه ترین راه به جای تهاجم نظامی است، مسلمانان را به جان هم انداخته و منافع خود را تامین می کنند.
مولانا در ادامه افزود: دشمن تلاش می کند تا از تنوع قومی، مذهبی و افکار و اندیشه های مختلف که در اسلام وجود دارد برای ایجاد تفرقه استفاده کند و از طریق اختلافات مرزی و جغرافیایی اهداف خود را پیش ببرد؛ اما ملت‏های هوشمند، بافرهنگ و توسعه یافته هرگز تن به اختلاف نمی دهند. تفرقه و درگیری و آب به آسیاب دشمن ریختن نشانه درماندگی و عقب ماندگی برخی ملت‏هاست.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفت: توسعه و پیشرفت کشورها و شکوفایی ملتها در گرو اتحاد و انسجام آنهاست. حتی کشورهایی که در مناطق دیگر اقدام به توطئه و ایجاد تفرقه و اختلاف می کنند در درون خود وحدت را موجب توسعه و پیشرفت می دانند و در میان خود اتحادیه تشکیل داده اند. سازمان ناتو که بسیاری از کشورهای دنیا را در چارچوبی نظامی و دفاعی با هم متحد کرده است و اتحادیه اروپا که کشورهای اروپایی را به هم متصل کرده و اتحادیه های دیگر همه در راستای منافع کشورها ایجاد شده اند. مسلمانان نیز برای اعتلا و سربلندی خود باید با هم متحد باشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: وحدت با شعار و آرزو محقق نمی شود. تکرار شعار وحدت و موعظه برای اتحاد مسلمانان تا زمانی که پشتوانه عملی نداشته باشد سودی نخواهد داشت. وحدت زمانی محقق می شود که ما در عمل در کنار یکدیگر قرار بگیریم و نگاه همه ما نسبت به یکدیگر عادلانه و یکسان باشد.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: درخواست جامعه اهل سنت ایران از رهبران و مسئولان نظام، مراجع عالیقدر شیعه و دستگاههای دولتی این است که نگاه آنان نسبت به همه شهروندان و از جمله اهل سنت نگاهی یکسان باشد و تبعیض و تفاوتی میان شیعه و سنی وجود نداشته باشد؛ و در استخدام‏ها و واگذاری مسئولیت‏ها تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نشوند.
مولانا عبدالحمید افزود: همه ما با هر مذهب و دیدگاهی درون دایره اسلام قرار داریم و عزت ایران و اسلام را می خواهیم. استحکام نظام جمهوری اسلامی و پایداری انقلاب با اجرای عدالت میسر است. همانگونه که مهمان گرامی ما جناب حجت الاسلام تسخیری فرمودند هر نظامی حتی یک نظام دینی زمانی می تواند پایدار باشد که عدالت را به درستی برقرار کند و صدای مردم را بشنود. پیام اهل سنت به عنوان شهروندان ایران اسلامی، که خواهان وحدت و امنیت ملی هستند، این است که باید نگاهها تغییر کرده و یکسان باشند و آزادی‏های مذهبی مصرح در قانون اساسی حفظ شوند. زمانی که شیعه و سنی در ایران به اتحاد واقعی برسند می توانیم برای سایر ملت‏های مسلمان نیز الگوی عملی باشیم؛ و این اتحاد با برقراری عدالت و یکسان نگری قابل تحقق است.