- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

تک جناحی، تک مذهبی و تک قومی در کشور جوابگو نیست

مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در جمع باشکوه مردم چابهار، با بیان اینکه کشور در حال حاضر با چالشهای جدی مواجه است، بر این نکته تاکید نمود که “تجربه ثابت کرده که تک جناحی، تک مذهبی، تک فرقه ای و تک قومی در اداره کشور جوابگو نیست”.

مولانا عبدالحمید، که شامگاه شنبه (11 آذر 1391) در مسجد جامع اهل سنت چابهار سخن می گفت، “مطالبه حقوق از راههای قانونی و مسالمت آمیز” را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بنده و دیگر علمای اهل سنت حمله های انتحاری که در چابهار پیش آمده بود را به شدت محکوم کرده ایم، زیرا ما اعتقاد به خشونت و راه بندانی نداریم، ولی این به معنای آن نیست که از حق و حقوق قانونی خود صرف نظر کنیم؛ ما معتقدیم که این حقوق باید از راههای قانونی و مسالمت آمیز پیگیری و مطالبه شوند. در ایران اسلامی که متشکل از اقوام و مذاهب و تنوع احزاب است، تجربه ثابت کرده که تک جناحی، تک مذهبی، تک فرقه ای و تک قومی جوابگو نیست؛ و با توجه به اینکه کشور با چالش‏های جدی مواجه است، این موارد وحدت و انسجام ملی را می طلبد و رسیدن به وحدت و انسجام ملی با سعه صدر و دوراندیشی ممکن است.
مولانا عبدالحمید “اهل سنت ایران را بهترین فرصت برای نظام” دانست و اظهار داشت: اهل سنت بهترین فرصت و بهترین آزمایش برای نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا مسئولین به اهل سنت بها دهند و از آنها هم در مناطق خودشان و هم در مرکز استفاده شود، زیرا تجربه نشان داده است که مدیرانی که از اهل سنت در مناصب گذاشته شده اند، خوب کار کرده اند.
ایشان ادامه داد: جامعه اهل سنت، اسلام و ایران را دوست داشته و خواستار عزت و سربلندی ایران است. جامعه اهل سنت معتقد است که شیعه و سنی برادروار زندگی کرده و حقوق یکدیگر را حفظ کنند و عدالت اجرا شود و تا جایی که دست ما برسد به کسی اجازه نمی دهیم که امنیت منطقه را بر هم بزند و باعث تفرقه شود.

پذیرش فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو، “تولدی دوباره” برای این ملت است
مولانا عبدالحمید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین و راه پیروزی ملت فلسطین و نجات از اشغالگری اشاره کرد و گفت: بنده در ملاقاتی که با آقای خالد مشعل در مکه مکرمه داشتم به او یادآوری کردم که اگر چه ملت فلسطین در مقاومت ضرب المثل است، اما تنها راه نجات این ملت، توبه دسته جمعی به سوی الله تعالی و برگزاری نمازهای دسته جمعی در مساجد، پارکها و خیابانها است.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: موضوع تصویب فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل، موفقیت بسیار زیادی برای این ملت محسوب شده و می توان از آن به عنوان “تولد دوباره این ملت” یاد کرد.
ایشان در ادامه خطاب به مردم چابهار خاطرنشان کرد: ای مردم چابهار! امروز بیداری در جهان، به ویژه در خاورمیانه و در جهان اسلام موج می زند و امیدواریم که الله تعالی این موج عدالت خواهی و بیداری اسلامی را به تکمیل برساند. اینکه امروز در کشور مصر، برای اولین بار زنان می توانند با روسری در تلویزیون کشور ظاهر شوند و محور اصلی قانون اساسی در این کشور، قوانین شریعت قرار می گیرد، این چیز مایۀ خرسندی است؛ زیرا قوانین اسلامی اگر به نحو احسن اجرا شوند، بسیار سودمند خواهند بود. در قوانین اسلامی دموکراسی و آزادی کامل موجود است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان اظهار داشت: این الله تعالی است که مبارک‏ها، قذافی ها و حکومت های دیگر را به پایین کشید و آنها را به سرنوشتی که حتی تصور آن را هم نمی کردند، دچار کرد.

{phocadownload view=fileplay|id=46|playerwidth=328|playerheight=200|playerheightmp3=30}
{phocadownload view=file|id=46|text=دانلود فایل صوتی|target=s}