- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مسئولان برای مصیبت اقتصادی کشور چاره جویی کنند

مولانا عبدالحمید، در بخشی از خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان (14 مهر 1391) با اشاره به تنزل شدید ارزش پول ملی و مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: تورم و گرانی بی سابقه اخیر ملت ایران را تکان داده و به شدت نگران کرده است و مسئولان برای مصیبت اقتصادی کشور باید جاره جویی کنند.
وی افزود: چرخش اقتصاد هر کشوری با اعتبار پول ملی آن کشور است و هر کشوری که پول ملی آن از اعتبار ساقط شود ضربه سنگینی خواهد خورد. متأسفانه اعتبار پول ملی ما به شدت تنزل یافته و این امر ضربه بزرگی در عرصه بین المللی به ما زده و مصیبت بزرگ و فاجعه سنگینی بر مردم وارد کرده است. مسئولین نباید به هیچ قیمتی اجازه دهند که ارزش پول ملی تنزل پیدا کند.
مولانا عبدالحمید گفت: در همسایگی ما دو کشور فقیر افغانستان و پاکستان هستند که متأسفانه هم اکنون ارزش افغانی و روپیه آنها از ریال ما بسیار بیشتر است. شنیده ام که زمانی در افغانستان مردم یک کیسه پول را برای خرید یک گوسفند حمل می کردند ولی در حال حاضر ارزش پول افغانستان به مراتب از پول ما بیشتر است و کشور ما با وجود منابع و معادن غنی و ثروت فراوان دچار بحران اقتصادی شده و معیشت و زندگی و کار و تجارت مردم ما با مشکل اساسی مواجه شده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: قشر متوسط، که بیشترین جمیعت کشور ما را تشکیل می دهند، نمی توانند با درآمدهای کنونی ادامه حیات دهند و بخش بزرگی از جامعه ما به ویژه در استان سیستان و بلوچستان بیکارانی که هیچگونه درآمدی ندارند افزوده می شوند و پرسش ما از مسئولین آن است که در شرایطی که حتی افراد شاغل نمی توانند با درآمدهای فعلی زندگی کنند سرنوشت افراد بیکار در جامعه چگونه خواهد شد؟ تعطیلی کارخانجات و فعالیتهای عمرانی به خاطر تورم و گرانی، بیکاری فاجعه باری ایجاد کرده است.
وی گفت: در شرایط کنونی یارانه دولت هیچ فایده ای برای مردم ندارد و مشکلی را حل نمی کند، زیرا پول ملی ارزشی ندارد و قیمتها ساعت به ساعت در حال افزایش هستند و توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است. در چنین شرایطی مسئولان نباید بخوابند، بلکه باید برای مصیبتی که بر سر مردم آمده چاره اندیشی جدی کنند.

آموزش و پرورش از معلمان و مدیران بومی اهل سنت استفاده کند

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت کسب علم و دانش و نقش آن در پیشرفت و توسعه جوامع و رفاه بشر در ابعاد مختلف گفت: به فرزندان خود اجازه ندهیم ترک تحصیل کنند، بلکه با حمایت از آنان زمینه را برای تحصیلات عالیه فرزندانمان در دانشگاه ها فراهم کنیم.
مولانا عبدالحمید افزود: آنچه موجب تأسف و مایه حسرت ماست، آن است که علیرغم علاقمندی مردم و دانش آموزان در روستاها و بسیاری از نقاط دورافتاده استان، برخی معلمان و آموزش و پرورش در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و آنگونه که باید به انجام وظایفشان نمی پردازند.
ایشان به مسئولان آموزش و پرورش توصیه کرد: معلمین باید از مناطق خود استخدام و به کار گرفته شوند تا با دلسوزی بیشتری به مردم خدمت کنند. اعتراض ما به آموزش و پرورش آن است که چه سیاستی در این سازمان وجود دارد که مانع از به کارگیری مدیران بومی اهل سنت در مناطق بلوچستان می شود؟! آموزش و پرورش باید در سیاستهای خود تجدید نظر کند و از مدیران اهل سنت در مراکز شهرستانها و شهرهای سیستان و بلوچستان استفاده کند.

نیروی انتظامی مردمی بودن خود را حفظ کند
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان سخنان خویش با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: برادران نیروی انتظامی برای تامین نظم و آرامش مردم تلاش می کنند و دعای خیر مردم بدرقه راهشان است تا بتوانند رسالت خود را بهتر انجام دهند. ما علاوه بر آنکه از مردم می خواهیم با نیروی انتظامی برای تامین امنیت خود همکاری کنند به نیروی انتظامی نیز توصیه می کنیم که مردمی بودن خود را حفظ کند تا مردم با دیدن مأموران نیروی انتظامی بیشتر احساس آرامش و امنیت کنند.