- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

ایجاد تعادل در استخدام‏ها و مدیریت‏ها، موجب تحقق وحدت و همدلی می شود

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز عید فطر این شهرستان با اشاره به انتصاب حاتم نارویی؛ استاندار جدید سیستان و بلوچستان، گفت: انتصاب استاندار جدید با توجه به ارتباط وی با اقوام و مذاهب مختلف و قرابت نژادی و یا اعتقادی وی با بلوچ و سیستانی و شهرستانی نشان دهندۀ این است که دولت محترم همه بافت‏های منطقه را در انتصاب ایشان در نظر گرفته است و ما این انتصاب را به فال نیک می گیریم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: آنچه مهم و حیاتی و انتظار همه اقوام و مذاهب است، آن است که سیاست نظام به گونه ای باشد که در خور و شأن نظام باشد و همه اقوام و مذاهب، زبان‏ها و گویش‏های مختلف در سیاستگذاری‏های نظام دیده و در نظر گرفته شوند.
مولانا عبدالحمید افزود: تحقق شعار وحدت در عمل بدون در نظر گرفتن منافع اقوام و مذاهب و خواسته های آنان و استفاده از افراد توانمند همه مذاهب در مدیریت‏های استانی و کشوری، امکان پذیر نیست.
وی گفت: وحدت واقعی و همگرایی و همدلی مردم در گرو به دست آوردن دل همه مردم و ایجاد تعادل در مدیریت‏هاست که خواسته تک تک مرد و زن است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: اقوام ساکن در استان و دو مذهب شیعه و سنی قرون متمادی با یکدیگر ارتباط داشته اند و ما اطمینان داریم که اگر تعادل در کشور رعایت شود و همه با یک نگاه دیده شوند، تعامل واقعی ایجاد می شود و رضایت خدا و مردم حاصل می شود.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفت: امنیت منطقه زمانی تأمین می شود که اخوت و برادری تحکیم شود و تعادل در واگذاری مسئولیت‏ها بین شیعه و سنی برقرار باشد. انتصاب استاندار جدید باعث امیدواری مردم نسبت به تحقق این امر شده و وی می تواند با اختیاراتی که دارد و در صورتی که دستش باز باشد، دلهای مردم استان را به یکدیگر نزدیک کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: توصیه خیرخواهانه و دلسوزانه ما به مسئولین نظام آن است که در شرایط کنونی جهان و منطقه، بیشتر تلاش کنند که دل مردم را به دست آوردند.
وی با بیان اینکه “سیاست‏های نظام وحی منزّل نیستند” گفت: می طلبد که مسئولین نظام در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‏های بین المللی و ناعادلانه ای که درسطح وسیع برای ایجاد فشار بر ایران اسلامی وضع و به اجرا گذاشته شده اند، برای خارج کردن ایران از انزواء، سیاست‏های خود را تغییر دهند، زیرا سود و زیان سیاستهای مسئولان به همه ما بر می گردد.
مولانا عبدالحمید از مسئولان نظام خواست که با دوراندیشی و سعه صدر به اعتقادات مختلف، قومیت‏ها و همه جناح‏های سیاسی فرصت بیان دیدگاههایشان را بدهند و با به دست آوردن دل مردم مقاومت آنان را در برابر فشارها بیشتر کرده و دشمنان را مأیوس کنند.
وی در ادامه افزود: مسئولان باید برای فشارهای اقتصادی مردم، بیکاری، خشکسالی و ضرر و زیان‏های ناشی از آن چاره اندیشی کنند و با ایجاد اشتغال، افزایش مبادلات مرزی و برقراری عدالت در جامعه و رسیدگی به امور مردم اثرات فشارهای بین المللی بر کشور را کاهش دهند.

{phocadownload view=fileplay|id=32|playerwidth=328|playerheight=200|playerheightmp3=30}

{phocadownload view=file|id=32|text=دانلود فایل صوتی|target=s}