- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

انقلابهای خاورمیانه مرهون مقاومت ملت فلسطین است

مولانا عبدالحمید در بخش دوم سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به روز قدس، انقلابهای مردمی در خاورمیانه را مدیون مقاومت ملت فلسطین دانست.
ایشان در این زمینه خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین و اشغال بیت المقدس و ظلمی که بر ملت فلسطین می شود، رنجی طولانی است که مسلمانان با آن مواجه هستند. اگر چه اشغال بیت المقدس تلخ، و تحمل این ظلم که دهها سال است ادامه دارد، سخت است، اما طبق تصریح قرآن کریم که می فرماید: «عسی أن تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» اگر مقداری فکر کنیم می بینیم که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دیگر انقلابها، مرهون مقاومت ملت فلسطین است.
انقلاب ملتهای مصر، لیبی، یمن و قیام مردم در سوریه و دیگر کشورها، همه اینها به موضوع اشغال فلسطین و بیت المقدس بر می گردد. زیرا اشغال فلسطین باعث شد تا به غیرت مسلمانان ضربه وارد شود و از رژیم‏های سرسپرده و حاکمان وابسته و مستبد خسته شوند. لذا یکی از مهمترین و بزرگترین دلایل قیام‏ها و انقلابهای خاورمیانه، حمایت بیجای ابرقدرتها از رژیم اشغالگر قدس است. این ظلم و حمایتهای بیجا بود که باعث قیام مسلمانان علیه ظلم و استبداد شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: مسلمانان بر این عقیده هستند که حکومت استبدادی نمی خواهند و دیکتاتوریت باید به پایان برسد و حکومتها انتخابی شده و عدالت در انتخابات اجرا شود. در حال حاضر نیز تنها حکومتی می تواند در خاورمیانه و دنیا بماند که وابسته به دیگران نباشد، بلکه وابسته به ملت خود بوده و به الله تعالی اعتماد کند.