- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

دارالعلوم زاهدان مایه عزت تمام آزاداندیشان است

مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، ضمن تاکید بر این نکته که مدرسه و مسجد به شدت مقروض بوده و فقط با کمکهای مردمی اداره می شوند و منبع مالی دیگری ندارند و بیشتر کمکهای مردمی برای دارالعلوم زاهدان و مسجد جامع مکی در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد، مردم را نسبت به کمک مالی به این حوزه و مسجد تشویق نمود.

ایشان در ادامۀ این سخنان، حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان را مایه عزت اهل سنت و تمام آزاداندیشان دانست و خاطرنشان کرد: مسجد مکی و دارالعلوم زاهدان مایه عزت اهل سنت و تمام آزاد اندیشان، اعم از شیعه و سنی، می باشند. مسیر این حوزه مسیر صحیح و درست و مسیر خدا و رسول است. ما عهد کرده ایم که به توفیق الهی، انشاءالله حتی یک قدم از مسیر خدا و رسول منحرف نشویم. البته از آنجایی که ما نیز انسان و جایز الخطا هستیم ممکن است گاهی دچار خطا و لغزش بشویم، اما تصمیم و عزم ما بر این است که انشاءالله مخالفت خدا و رسول را نکنیم و بر خلاف منافع اسلام و مسلمین و بر خلاف مصالح ملت و ایران اسلامی قدمی بر نداریم.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: مسیر دارالعلوم زاهدان به هیچ وجه مسیر تفرقه و اختلاف و خشونت نیست، بلکه مسیر این مدرسه، مسیر اخوت و گفتمان و نیز طرح مسایل از طریق صحیح و قانونی است.

رسالت خبرنگار انعکاس واقعیت‏هاست
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان خود به روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه خبرنگاران بسیار سنگین و خطیراست. این قشر از جامعه در دنیا نقش بزرگی را ایفا می کند. نقش خبرنگاران در تحولات دنیا نقش بسیار مهم و حساسی است.
ایشان ادامه داد: خبرنگاران در بیان حقایق و انعکاس واقعیت‏های جامعه و قرار دادن این واقعیتها در اختیار مردم از رسالت بسیار سنگین و بزرگی برخورداراند، که عمل به این رسالت نقش مهمی در رشد و آگاهی جامعه ایفا می کند. به امید روزی که جامعه از آزادی کامل برخوردار بوده و خبرنگاران بتوانند واقعیتها را بدون سانسور منعکس کنند و این نیاز جامعه را بر آورده نمایند.