پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

دارالعلوم زاهدان مایه عزت تمام آزاداندیشان است

مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، ضمن تاکید بر این نکته که مدرسه و مسجد به شدت مقروض بوده و فقط با کمکهای مردمی اداره می شوند و منبع مالی دیگری ندارند و بیشتر کمکهای مردمی برای دارالعلوم زاهدان و مسجد جامع مکی در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد، مردم را نسبت به کمک مالی به این حوزه و مسجد تشویق نمود.

ایشان در ادامۀ این سخنان، حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان را مایه عزت اهل سنت و تمام آزاداندیشان دانست و خاطرنشان کرد: مسجد مکی و دارالعلوم زاهدان مایه عزت اهل سنت و تمام آزاد اندیشان، اعم از شیعه و سنی، می باشند. مسیر این حوزه مسیر صحیح و درست و مسیر خدا و رسول است. ما عهد کرده ایم که به توفیق الهی، انشاءالله حتی یک قدم از مسیر خدا و رسول منحرف نشویم. البته از آنجایی که ما نیز انسان و جایز الخطا هستیم ممکن است گاهی دچار خطا و لغزش بشویم، اما تصمیم و عزم ما بر این است که انشاءالله مخالفت خدا و رسول را نکنیم و بر خلاف منافع اسلام و مسلمین و بر خلاف مصالح ملت و ایران اسلامی قدمی بر نداریم.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: مسیر دارالعلوم زاهدان به هیچ وجه مسیر تفرقه و اختلاف و خشونت نیست، بلکه مسیر این مدرسه، مسیر اخوت و گفتمان و نیز طرح مسایل از طریق صحیح و قانونی است.

رسالت خبرنگار انعکاس واقعیت‏هاست
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان خود به روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه خبرنگاران بسیار سنگین و خطیراست. این قشر از جامعه در دنیا نقش بزرگی را ایفا می کند. نقش خبرنگاران در تحولات دنیا نقش بسیار مهم و حساسی است.
ایشان ادامه داد: خبرنگاران در بیان حقایق و انعکاس واقعیت‏های جامعه و قرار دادن این واقعیتها در اختیار مردم از رسالت بسیار سنگین و بزرگی برخورداراند، که عمل به این رسالت نقش مهمی در رشد و آگاهی جامعه ایفا می کند. به امید روزی که جامعه از آزادی کامل برخوردار بوده و خبرنگاران بتوانند واقعیتها را بدون سانسور منعکس کنند و این نیاز جامعه را بر آورده نمایند.

 

خروج از نسخه موبایل