- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

تراشیدن ریش زندانی‌ها خلاف اسلام و یک عمل طاغوتی است

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: از زندان‌ها گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که به زور ریش زندانی‌ها را می‌تراشند یا کوتاه می کنند. این کار خلاف اسلام و شریعت است. این شیوه ماموران طاغوت در زمان شاه بود که حتی محاسن رهبر انقلاب را در زندان بیرجند قطع کردند. آنها هنگامی که علما را دستگیر می‌کردند ریش علما را می‌تراشیدند. خدا می‌داند زمانیکه ریش رهبر انقلاب را در زندان کوتاه کرده‌اند چه در دلشان گذشته است.
ايشان افزود: متاسفانه برخی از آثار طاغوت در کشور ما باقی مانده است. ریش در اسلام یک سنت نزدیک به واجب است و برخی از علما بر وجوب آن تاکید کرده‌اند. اما ما می‌گوییم که ریش حداقل سنت موکده است.
مولانا عبدالحمید گفت: اگر کسی ریش نمی‌گذارد این را به حساب سستی آن فرد می‌گذاریم، اما وقتی کسی ریش می‌گذارد چگونه مامور جمهوری اسلامی به خود جرات می‌دهد ریش او را قطع کند؟! وقتی رهبر انقلاب، مراجع و علمای شیعه و سنی ریش می‌گذارند چرا باید ریش یک زندانی قطع شود؟!
وی افزود: انتظار ما از مقامات نظام اسلامی و بویژه رئیس محترم قوه قضائیه این است که اجازه ندهند در زندان‌ها ریش زندانی‌ها مانند دوران طاغوت تراشیده شود، در حالی که فرهنگ ریش گذاشتن، ریشه شرعی و اسلامی داشته و سنت حضرت رسول صلی الله علیه وسلم است.